Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

22 Decembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:

25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.

 

sageata

Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului

16 decembrie 2024

Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului.  ...word

 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

10 decembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate ... mai multe informații

 

sageata Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024  privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN

29 noiembrie 2024

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul,  prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:

  • pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
  • în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
  • în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro



 
 

sageata

COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

27 noiembrie 2024

ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat  a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024,  în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare). 
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.

Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare.  În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare,  este  6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman. 



 
 

sageata

Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024

26 noiembrie 2024

Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

26 noiembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Comunicate de presă 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 17.12.2010
Situaţia statistică a suspendărilor de activitate, dizolvărilor şi radierilor voluntare, înmatriculărilor de persoane fizice şi juridice, a firmelor intrate sub incidenţa Legii 85/2009 şi a comercianţilor activi din punct de vedere juridic la 30 noiembrie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 18.11.2010
Situaţia statistică a suspendărilor de activitate, dizolvărilor şi radierilor voluntare, înmatriculărilor de persoane fizice şi juridice, a firmelor intrate sub incidenţa Legii 85/2009 şi a comercianţilor activi din punct de vedere juridic la 31 octombrie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 18.10.2010
Situatia statistica a suspendarilor de activitate, dizolvarilor si radierilor voluntare, inmatricularilor de persoane fizice si juridice, a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009 si a comerciantilor activi din punct de vedere juridic la 30 septembrie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 06.10.2010
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/29.09.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale

COMUNICAT DE PRESĂ - 21.09.2010
Ministerul Justiţiei a redus numărul de tarife pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale

COMUNICAT DE PRESĂ - 16.09.2010
Situatia statistica a suspendarilor de activitate, dizolvarilor si radierilor voluntare, inmatricularilor de persoane fizice si juridice, a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009 si a comerciantilor activi din punct de vedere juridic la 31 august 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 09.08.2010
Situatia statistica a suspendarilor de activitate, dizolvarilor si radierilor voluntare, inmatricularilor de persoane fizice si juridice, a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009 si a comerciantilor activi din punct de vedere juridic la 31 iulie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 04.08.2010
Protocol încheiat între Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și Universitatea din București

COMUNICAT DE PRESĂ - 14.07.2010
Situatia statistica a suspendarilor de activitate, dizolvarilor si radierilor voluntare, inmatricularilor de persoane fizice si juridice, a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009 si a comerciantilor activi din punct de vedere juridic la 30 iunie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 13.07.2010
Proiectul de lege privind registratorii comerciali și activitatea de înregistrare în registrul comerțului

COMUNICAT DE PRESĂ - 21.06.2010
Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 mai 2010
Situatia statistica a firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006 in primele patru luni ale acestui an (actualizat)

COMUNICAT DE PRESĂ - 07.06.2010
Depunere situatii financiare

COMUNICAT DE PRESĂ - 19.05.2010
Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 aprilie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 14.04.2010
Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 martie 2010
Situatia statistica a firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006 in primele trei luni ale acestui an

COMUNICAT DE PRESĂ - 15.03.2010
Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 28 februarie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 18.02.2010
Reduceri de tarife pentru operaţiunile Oficiului Naţional al Registrului Comerţului

COMUNICAT DE PRESĂ - 15.02.2010
Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 ianuarie 2010

COMUNICAT DE PRESĂ - 01.02.2010
Tarifele pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

COMUNICAT DE PRESĂ - 29.01.2010
Situaţia dosarelor existente la ORCT-TB

COMUNICAT DE PRESĂ - 25.01.2010
REFERITOR LA VIZITA DE LUCRU EFECTUATA IN SPANIA

COMUNICAT DE PRESĂ - 15.01.2010
REFERITOR LA SITUAŢIA DOSARELOR EXISTENTE LA ORCT-TB

COMUNICAT DE PRESĂ - 12.01.2010
PRIVIND PROCESUL DE ÎNREGISTRARE LA OFICIUL NAŢIONAL AL REGISTRULUI COMERŢULUI

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 decembrie 2010

Urmare solicitărilor adresate Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) din partea reprezentanţilor mass-media, referitoare la situaţia statistică a cererilor de suspendare temporară a activităţii, dizolvările voluntare şi radierile voluntare ale societăţilor comerciale în anul 2010 comparativ cu anul 2009 precum şi situaţia firmelor intrate sub incidenţa Legii nr. 85/2006, vă comunicăm următoarele:

Comparativ cu anul 2009 când s-au înregistrat un număr de 134.441 de suspendări de activitate la nivelul întregii ţări, în anul 2010 s-au înregistrat un număr de 66.428 de suspendări de activitate, reprezentând o scădere de 50,6%

Comparativ cu anul 2009 când s-au înregistrat un număr de 30.105 dizolvări voluntare la nivelul întregii ţări, în anul 2010 s-au înregistrat un număr de 8.191 dizolvări voluntare, reprezentând o scădere de 78,9 %

Comparativ cu anul 2009 când s-au înregistrat un număr de 43.713 radieri voluntare, la nivelul întregii ţări, în anul 2010 s-au înregistrat un număr de 171.146* radieri voluntare,reprezentând o creştere de 292 %

*) au fost cuprinse inclusiv un număr total de 127.294 radieri pentru neexercitarea dreptului de opţiune în una din formele prevăzute de OUG 44/2008 (sancţionată cu radierea din registrul comerţului)

Situaţia statistică detaliată pe judeţe şi domenii de activitate a suspendărilor de activitate, a dizolvărilor voluntare, a radierilor voluntare şi a firmelor intrate sub incidenţa Legii 85/2009, situaţia statistică privind numărul total de comercianţi activi din punct de vedere juridic la 31 decembrie 2010, situaţia statistică  a înmatriculărilor efectuate în perioada sus menţionată, pe judeţe/forme de organizare şi domenii de activitate, se găseşte în documentele anexate acestei informări

 

Depunerea situațiilor financiare anuale

Prin prezentul, vă reamintim că potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 90/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990, societățile comerciale trebuie să depună la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în condițiile prevăzute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, situațiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, după caz.
În vederea realizării publicității legale, Ministerul Finanțelor Publice va transmite, electronic, la Oficiul Național al Registrului Comerțului copii de pe următoarele acte: situațiile financiare anuale și, după caz, situațiile financiare anuale consolidate, raportul și, după caz, raportul consolidat al consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și indicatorii economico-financiari necesari efectuării publicității legale.
Dispozițiile art. 185 coroborate cu cele ale art. 201 din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, astfel cum au fost modificate și completate prin O.U.G. nr. 90/2010, se aplică începând cu data de 01.01.2011 și au în vedere îndeplinirea obligației de depunere a situațiilor financiare anuale.

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 noiembrie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele unsprezece luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 când, în primele unsprezece luni, s-au înregistrat un număr de128.193 de suspendări de activitate la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de 64.018 de suspendări de activitate, reprezentând o scădere de 50,1 %

Comparativ cu anul 2009, în primele unsprezece luni, când s-au înregistrat un număr de22.152 dizolvări voluntare la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de7.255 dizolvări voluntare, reprezentând o scădere de 67,3 %.

Comparativ cu anul 2009, în primele unsprezece luni, când s-au înregistrat un număr de39.309 radieri voluntare, la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de166.626* radieri voluntare, reprezentând o creştere de 324%.

*) au fost cuprinse inclusiv un număr total de 127.293 radieri pentru neexercitarea dreptului de opţiune în una din formele prevăzute de OUG 44/2008 (sancţionată cu radierea din registrul comerţului)

Situaţia statistică detaliată pe judeţe şi domenii de activitate a suspendărilor de activitate, a dizolvărilor voluntare, a radierilor voluntare şi a firmelor intrate sub incidenţa Legii 85/2009, situaţia statistică privind numărul total de comercianţi activi din punct de vedere juridic la 30 noiembrie 2010, situaţia statistică  a înmatriculărilor efectuate în perioada sus menţionată, pe judeţe/forme de organizare şi domenii de activitate, se găseşte în documentele anexate acestei informări.

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 octombrie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele zece luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 când, în primele zece luni, s-au înregistrat un număr de 121.217 de suspendări de activitate la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de 61.946 de suspendări de activitate, reprezentând o scădere de 48,9 %

Comparativ cu anul 2009, în primele zece luni, când s-au înregistrat un număr de 20.706dizolvări voluntare la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de 6.907 dizolvări voluntare, reprezentând o scădere de 66,64 %.

Comparativ cu anul 2009, în primele zece luni, când s-au înregistrat un număr de 35.721 radieri voluntare, la nivelul întregii ţări, anul acesta, s-au înregistrat un număr de162.914* radieri voluntare, reprezentând o creştere de 356 %.

*) au fost cuprinse inclusiv un număr total de 127.292 radieri pentru neexercitarea dreptului de opţiune în una din formele prevăzute de OUG 44/2008 (sancţionată cu radierea din registrul comerţului)

Situaţia statistică detaliată pe judeţe şi domenii de activitate a suspendărilor de activitate, a dizolvărilor voluntare, a radierilor voluntare şi a firmelor intrate sub incidenţa Legii 85/2009, situaţia statistică privind numărul total de comercianţi activi din punct de vedere juridic la 31 octombrie 2010, situaţia statistică  a înmatriculărilor efectuate în perioada sus menţionată, pe judeţe/forme de organizare şi domenii de activitate, se găseşte în documentele anexate acestei informări.

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 septembrie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele noua luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand, in primele noua luni, s-au inregistrat un numar de 113.084de suspendari de activitatela nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de59.020 de suspendari de activitate, reprezentand o scadere de 47,81 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele noua luni, cand s-a inregistrat un numar de 19.102dizolvari voluntare la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de 6.556dizolvari voluntare, reprezentand o scadere de 65,68 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele noua luni, cand s-a inregistrat un numar de31.040radieri voluntare, la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de159.530* radieri voluntare, reprezentand o crestere de 414 %.

*) au fost cuprinse inclusiv un numar total de 127.291 radieri pentru neexercitarea dreptului de optiune in una din formele prevazute de OUG 44/2008 (sanctionata cu radierea din registrul comertului)

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare, a radierilor voluntare si a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 septembrie 2010, situatia statistica  a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, pe judete/forme de organizare si domenii de activitate, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/29.09.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale

Prin prezentul, facem cunoscut că în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674/04.10.2010, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/29.09.2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale.

Dispozițiile O.U.G. nr. 90/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, vizează:


I. modificarea textului art. 185 din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare
În lumina noii reglementări, societățile comerciale trebuie să depună la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în condițiile prevăzute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, situațiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, după caz.
În vederea realizării publicității legale, Ministerul Finanțelor Publice va transmite, electronic, la Oficiul Național al Registrului Comerțului copii de pe următoarele acte: situațiile financiare anuale și, după caz, situațiile financiare anuale consolidate, raportul și, după caz, raportul consolidat al consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și indicatorii economico-financiari necesari efectuării publicității legale.
Textul art. 185 din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, astfel cum a fost modificat și completat prin O.U.G. nr. 90/20.09.2010, se aplică începând cu data de 01.01.2011.


II. modificarea textelor de lege care reglementează reorganizarea societăților comerciale prin fuziune, internă și transfrontalieră, sau divizare         
Principala modificare cu impact în activitatea de ținere a registrului comerțului are în vedereeliminarea caracterului suspensiv al opozițiilor formulate împotriva proiectului de fuziune/divizare.


Astfel, potrivit alineatului (3) al art. 243 din Legea nr. 31/1990, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 90/2010, formularea unei opoziţii în temeiul alin. (1) al aceluiași articol nu are ca efect suspendarea executării fuziunii sau divizării şi nu împiedică realizarea fuziunii sau divizării.
Dispozițiile art. I pct. 2-6 din O.U.G. nr. 90/2010 se aplică doar operațiunilor de fuziune și divizare pentru care proiectul de fuziune, respectiv proiectul de divizare va fi publicat după data intrării în vigoare a ordonanței de urgență mai sus amintite (04.10.2010).

 

Ministerul Justiţiei a redus numărul de tarife pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale

În Monitorul Oficial al României Partea I, nr.647/17.09.2010, a fost publicat Ordinul ministrului justiţiei nr. 2176/C/03.09.2010 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale.

Prin acest act normativ s-a redus numărul de tarife percepute de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru serviciile de asistenţă prin eliminarea tarifului pentru:

  • tehnoredactarea cererii de înregistrare; redactarea declaraţiei pe proprie răspundere a fondatorilor, administratorilor, împuterniciţilor, sucursalelor şi a cenzorilor, precum că îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege; proiectarea şi executarea siglei şi a emblemei pentru firme; obţinerea evaluării prin expertiză a bunurilor subscrise ca aport în natură la capitalul social; asigurarea obţinerii după caz, pentru bunurile imobile a dovezii intabulării/certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat respectivul bun; obţinerea autentificării actului constitutiv sau actului modificator.

Prin adoptarea actului normativ, Oficiul Național al Registrului Comerțului s-a înscris în politica Guvernului României de reducere a numărului de taxe și tarife,  începând cu cele ale căror costuri de administrare sunt superioare încasărilor efective în vederea sprijinirii mediului de afaceri.

Toate celelalte tarife încasate pentru prestarea serviciilor de asistență au rămas nemodificate.
 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 august 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele opt luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand, in primele opt luni, s-au inregistrat un numar de 105.779 de suspendari de activitatela nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de54.222 de suspendari de activitate, reprezentand o scadere de 48,74 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele opt luni, cand s-a inregistrat un numar de 15.160dizolvari voluntare la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de 5750dizolvari voluntare, reprezentand o scadere de 62,07 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele opt luni, cand s-a inregistrat un numar de 26.925radieri voluntare, la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de 149.627* radieri voluntare, reprezentand o crestere de 456 %.

*) au fost cuprinse inclusiv un numar total de 122.409 radieri pentru neexercitarea dreptului de optiune in una din formele prevazute de OUG 44/2008 (sanctionata cu radierea din registrul comertului)

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare, a radierilor voluntare si a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 august 2010, situatia statistica  a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, pe judete/forme de organizare si domenii de activitate, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 iulie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele sapte luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand, in primele sapte luni, s-au inregistrat un numar de 95.480 de suspendari de activitatela nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de48.853 de suspendari de activitate, reprezentand o scadere de 48,83 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele sapte luni, cand s-a inregistrat un numar de 14.659dizolvari voluntare la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de 4.414dizolvari voluntare, reprezentand o scadere de 69,89 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele sapte luni, cand s-a inregistrat un numar de22.778radieri voluntare, la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de139.147* radieri voluntare, reprezentand o crestere de 511 %.

*) au fost cuprinse inclusiv un numar total de 116.426 radieri pentru neexercitarea dreptului de optiune in una din formele prevazute de OUG 44/2008 (sanctionata cu radierea din registrul comertului)

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare, a radierilor voluntare si a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 iulie 2010, situatia statistica  a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, pe judete/forme de organizare si domenii de activitate, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

Protocol încheiat între Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și Universitatea din București

Între Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și Universitatea din București s-a încheiat  Protocolul ce are ca obiect asigurarea accesului echipelor de cercetare ale Centrului de Referință și Informare pentru Practica Profesională și Antreprenoriat (CRIPpA), la informațiile privind datele de identificare ale firmelor, precum și punerea la dispoziție de către ONRC, la cererea expresă a coordonatorilor echipelor de cercetare din cadrul Centrului de Referință și Informare pentru Practica Profesională și Antreprenoriat de statistici privind persoanele juridice înregistrate în registrul comerțului, în vederea elaborării de studii academice și științifice.

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 iunie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele sase luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand, in primele sase luni, s-au inregistrat un numar de 80.646 de suspendari de activitatela nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de42.417 de suspendari de activitate, reprezentand o scadere de 47,4 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele sase luni, cand s-a inregistrat un numar de 11.064dizolvari voluntare la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de 5.041dizolvari voluntare, reprezentand o scadere de 54,44 %.

Comparativ cu anul 2009, in primele sase luni, cand s-a inregistrat un numar de18.228radieri voluntare, la nivelul intregii tari, anul acesta, s-au inregistrat un numar de118.340* radieri voluntare, reprezentand o crestere de 549 %.

*) au fost cuprinse inclusiv un numar total de 98.735 radieri pentru neexercitarea dreptului de optiune in una din formele prevazute de OUG 44/2008 (sanctionata cu radierea din registrul comertului)

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare, a radierilor voluntare si a firmelor intrate sub incidenta Legii 85/2009, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 iunie 2010, situatia statistica  a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, pe judete/forme de organizare si domenii de activitate, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Proiectul de lege privind registratorii comerciali și activitatea de înregistrare în registrul comerțului

Ministerul Justiției a elaborat proiectul de lege privind registratorii comerciali și activitatea de înregistrare în registrul comerțului.

Proiectul de act normativ mai sus aminitit are, în primul rând, menirea de a asigura o codificare a dispoziţiilor privitoare la operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului, actualmente dispersate în foarte multe acte normative de nivel primar sau secundar, unele dintre ele contradictorii sau cu conţinut normativ similar ori chiar identic. 

De asemenea, o modificare majoră o reprezintă înlocuirea controlului de legalitate al actelor și faptelor supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului exercitat, până la intrarea în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerţului, aprobată, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 84/2010, de către judecătorul delegat la oficiile registrului comerţului.
Înlocuirea controlului judiciar al legalităţii operaţiunilor de înmatriculare/înscriere de menţiuni în registrul comerţului constituie una dintre măsurile ce se impun pentru o decongestionare a instanţelor judecătoreşti, suprasolicitate în contextul social-economic actual, dar şi o fluidizare procedurilor aferente desfăşurării unei activităţi comerciale.
Proiectul de lege stabileşte procedura de control prealabil înregistrării în registrul comerţului, efectuat de registratorii comerciali, condiţiile în care încheierea registratorului poate fi contestată în instanţă şi procedura în faţa organului judiciar. 

Propunerile si observaţiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise in scris pe adresa Ministerului Justiţiei, Str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucureşti, pe fax la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail crosianu@just.ro, respectiv pe adresa Oficiului Național al Registrului Comerțului, Bld. Unirii nr. 74, Bl. J3b, tronson II+III, sector 3, București, pe fax la nr. 021 313.73.34 sau la adresa de e-mail bogdan.burdescu@onrc.ro.

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 mai 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele patru luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 63771 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 34245, reprezentand o scadere de 46,30 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 8625 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 4042, reprezentand o scadere de 53,14 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 15221 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 83527, reprezentand o crestere de 82 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 mai 2010, situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gasesc in documentele anexate acestei informari.

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Depunere situatii financiare pana la data de 07.06.2010

Începând cu anul 2010, în conformitate cu legislaţia în vigoare, situaţiile financiare anuale şi documentele anexe se depun numai la registrul comerţului, iar indicatorii economico-financiari aferenţi acestora se transmit  pe cale electronică la Ministerul Finanţelor Publice.

Astfel, până în data de 07.06.2010, la nivel naţional, din totalul de 789.548 de firme care aveau obligaţia de a efectua publicitatea legală a situaţiilor financiare pe anul 2009 prin depunere la registrul comerţului, 585.369 de societăţi au solicitat înregistrarea, reprezentând un procent de 74,14%. Un număr de 204.179, şi anume 25,86% din totalul societăţilor comerciale care aveau această obligaţie nu au depus aceste documente.

Situaţia statistică privind depunerea documentelor financiare anuale pentru anul 2009 la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale poate fi consultată pe pagina de Internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (www.onrc.ro).

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 aprilie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele patru luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 24385 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 26715, reprezentand o crestere de 9,56 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 3616 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 2793, reprezentand o scadere de -22,76 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 12090 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 13072, reprezentand o crestere de 8 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 aprilie 2010, situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gasesc in documentele anexate acestei informari.

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 martie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele trei luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 4354 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 19868, reprezentand o crestere de 356,32 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 1258 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 2655, reprezentand o crestere de 111,05 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 9186 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 9954, reprezentand o crestere de 8 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 martie 2010, situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata precum si situatia firmelor intrate sub incidenta Legii nr. 85/2006, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

Oficiul National al Registrului Comertului

presa@onrc.ro

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 28 februarie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele doua luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 2710 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 12886, reprezentand o crestere de 375,50 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 751 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 1597, reprezentand o crestere de 112,65 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 5666 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 6297, reprezentand o crestere de 11 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 28 februarie 2010, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

Reduceri de tarife pentru operaţiunile 
Oficiului Naţional al Registrului Comerţului

În şedinţa din data de 17.02.2010, Guvernul a aprobat o hotărâre de Guvern privind taxele şi tarifele pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale.

Pentru facilitarea accesului unui număr mai mare de comercianţi la informaţiile furnizate de ONRC, a fost eliminat tariful pentru eliberarea off-line de informaţii privind unele date de identificare a unei firme: denumire, formă juridică, cod unic de înregistrare, număr de ordine în registrul comerţului, sediu social.

Totodată, prin acest act normativ au fost reduse tarifele de eliberare off-line de informaţii pe serii de firme grupate pe criterii, în funcţie de numărul de firme despre care se solicită informaţii: între 101-500 firme - reducerea va fi de 20% (în loc de 10% cât era până acum), între 501-1.000 firme - reducerea va fi de 30% (în loc de 20% cât era până acum), între 1.001-10.000 firme - reducerea va fi de 40% (în loc de 30% cât era până acum).

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 ianuarie 2010

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media si anul acesta, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale pentru  prima luna a acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, va comunicam urmatoarele:

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 1358 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 6000, reprezentand o crestere de 341,83 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 351 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 829, reprezentand o crestere de 136,18 %

Comparativ cu anul 2009 cand s-a inregistrat un numar de 2975 la nivelul intregii tari, anul acesta s-au inregistrat 3177, reprezentand o crestere de 7 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 ianuarie 2010, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

Comunicat de presă referitor la tarifele pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

Pentru punerea în practică a măsurilor cuprinse în Memorandumul Guvernului cu tema „Reducerea numărului de taxe şi tarife, începând cu cele ale căror costuri de administrare sunt superioare încasărilor efective”, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) informează că în data de 28 ianuarie 2010 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64, Ordinul ministrului justiţiei  nr. 231/C/2010 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale.

Actul normativ sus menţionat modifică tarifele pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, în sensul micșorării acestora comparativ cu cele stabilite anterior  prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.560/C/2009.
           

Astfel, toate tarifele pentru serviciile de asistenţă prestate de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale se diminuează cu 10% comparativ cu tarifele aprobate prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 1560/C/2009.
 

Comunicat de presă referitor la situaţia dosarelor existente la ORCT-TB

La Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti (ORC –TB) din cele 11565 de cereri rămase nesoluţionate la data de 14 ianuarie 2010, au mai rămas de finalizat 3329 cereri, care au fost analizate şi au primit rezoluţie de amânare, conform OUG 116/2009.

Dacă în termen de 15 zile, (cât repezintă primul termen de amânare acordat), nu se completează cererile sau nu se clarifică obiecţiunile din dosar, se va acorda un al doilea termen de amânare de 15 zile, astfel încât, la sfârşitul lunii februarie, cel mai târziu, să fie finalizate toate dosarele rămase nesoluţionate de judecătorul delegat şi intrate în competenţa de soluţionare a directorului ORCT.

În ceea ce priveşte cel de al doilea flux, adică soluţionarea dosarelor curente, activitatea se desfasoară cu respectarea termenelor de eliberare prevăzute de legislaţia în vigoare.

La nivel naţional, activitatea se desfăşoara în flux normal fară să fie ridicate probleme deosebite.

Din dorinţa de a imbunătaţi modalitatea de aplicare a noilor măsuri privind înregistrarea în registrul comerţului, ONRC va iniţia consultări cu reprezentanţii Uniuii Naţionale a Barourilor, Uniunii Naţionale a Notarilor Publici, Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă, Uniunii Naţionale a Mediatorilor, Uniunii Colegiilor Consilierilor Juridici şi cu reprezentanţi ai mediului de afaceri.

 

COMUNICAT DE PRESĂ
REFERITOR LA VIZITA DE LUCRU EFECTUATA IN SPANIA

In perioada 20 - 22 ianuarie 2010, ministrul Justitiei, d-nul Catalin Marian Predoiu, a efectuat o vizita de lucru in Spania.

In cadrul acestei vizite au avut loc si intalniri de lucru, la nivel de experti, avand ca subiect sistemul de inregistrare in registrul comertului, discutii la care a luat parte si directorul general al Oficiului  National al Registrului Comertului (ONRC), Adriana Luminita Iacob.

Tema acestor intalniri a reprezantat-o, in principal, sistemul spaniol de inregistrare in registrul comertului.

Aceasta vizita de lucru este prima dintr-un sir de actiuni ce se doreste a fi planificate in vederea adoptarii in cateva luni a unui model de inregistrare mai flexibil si mai rapid decat in prezent, prin organizarea institutiei registratorului comercial.

In acest sens, s-a convenit realizarea unei colaborari stranse cu reprezentantii Registrului Comertului din Spania, in vederea adaptarii modelului spaniol de inregistrare, eficient si suplu, la particularitatile sistemului juridic romanesc.
 

COMUNICAT DE PRESĂ 
REFERITOR LA SITUAŢIA DOSARELOR EXISTENTE LA ORCT-TB

În data de 14 ianuarie 2010 a intrat în vigoare OUG 116/2009 privind activitatea de înregistrare a cererilor la Registrul Comerţului, potrivit careia soluţionarea cererilor de înregistrare, trece din competenţa judecatorului delegat în cea a directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei sau persoanelor desemnate de către directorul general al ONRC.

În acest context, conducerea ONRC a dispus o serie de măsuri interne în vederea implementării noii proceduri, care au vizat în primul rând rezolvarea cât mai rapidă a dosarelor restante la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti (ORC –TB). 

În data de 14 ianuarie 2010, la ORC-TB au fost soluţionate 3300 de cereri, din totalul de 11565 de cereri rămase nesoluţionate la data intrării în vigoare a OUG 116/2009 şi au fost pregătite în vederea eliberării un numar de 6000 de documente corespunzătoare cererilor soluţionate în perioada 04 – 13 ianuarie 2010.

La nivel naţional, activitatea se va desfăşura în mod normal, asigurându-se activitatea de verificare şi înregistrare a cererilor, cât şi activitatea de soluţionare a acestora de către directorul/directorul adjunct al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi, în funcţie de volumul activităţii, de către persoana/persoanele desemnate prin decizia directorului general.

Conducerea ONRC preconizează că în Capitală situaţia va reveni la normal în cel mult doua luni. 

 

COMUNICAT DE PRESĂ 
PRIVIND PROCESUL DE ÎNREGISTRARE LA OFICIUL NAŢIONAL AL REGISTRULUI COMERŢULUI

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a pregătit procesul de preluare a solutionarii cererilor de inregistrare din competenta judecatorului delegat in cea a directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei sau persoanelor desemnate de către directorul general al ONRC, potrivit OUG 116/2009 privind activitatea de înregistrare a cererilor la Registrul Comerţului, care intră în vigoare la 14 ianuarie 2010.

Noul cadru legal, adoptat de Guvern la sfârşitul lunii decembrie 2009, vizează, în primul rând, respectarea drepturilor comercianţilor şi a celerităţii operaţiunilor aferente înregistrării şi operării unei afaceri.

Conducerea ONRC a dispus o serie de măsuri interne în vederea implementării noii proceduri, care vizează în primul rând rezolvarea cât mai rapidă a dosarelor restante la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti (ORC –TB). 
Astfel, în Bucureşti, începând din data de 14.01.2010, activitatea se va desfăşura pe două fluxuri operaţionale:

  • pentru dosarele nesoluţionate înainte de această dată va fi prelungit programul de lucru pentru compartimentele care efectuează operaţiuni de verificare, operare date şi editare documente şi va fi suplimentat personalul pentru activităţile de verificare, operare şi eliberare documente;
  • pentru dosarele înregistrate după data de 14.01.2010 se va asigura activitatea de verificare, înregistrare şi soluţionare a cererilor cu respectarea termenelor de eliberare prevăzute de legislaţia în vigoare. 
    Conducerea ONRC preconizează că dosarele restante în Capitală vor fi soluţionate în maximum doua luni.

La nivel naţional, activitatea se va desfăşura în mod normal, asigurându-se activitatea de verificare şi înregistrare a cererilor, cât şi activitatea de soluţionare a acestora de către directorul/directorul adjunct ale oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi, în funcţie de volumul activităţii, de către persoana/persoanele desemnate prin decizia directorului general.

În perioada următoare, conducerea ONRC va efectua deplasări în teritoriu pentru verificarea modalităţii şi gradului de implementare a prevederilor ordonanţei, cu respectarea setului de măsuri interne adoptate.

Ghidul de informare privind documentele necesare pentru înregistrarea şi autorizarea comercianţilor persoane juridice şi înregistrarea modificărilor actelor constitutive ale acestora va fi modificat şi va putea să fie consultat pe site-ul www.onrc.ro la secţiunea  „FORMALITĂŢI”.

Textul OUG 116/2009 poate fi consultat aici.

 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.