Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

22 Decembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:

25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.

 

sageata

Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului

16 decembrie 2024

Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului.  ...word

 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

10 decembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate ... mai multe informații

 

sageata Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024  privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN

29 noiembrie 2024

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul,  prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:

  • pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
  • în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
  • în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro



 
 

sageata

COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

27 noiembrie 2024

ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat  a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024,  în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare). 
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.

Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare.  În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare,  este  6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman. 



 
 

sageata

Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024

26 noiembrie 2024

Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

26 noiembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Comunicate de presă 2007

COMUNICAT DE PRESĂ - 13 decembrie 2007
Despre eliberarea documentelor care atestă înregistrarea în registrul comerţului

COMUNICAT DE PRESĂ - 07 decembrie 2007
Referitor la eliberarea certificatelor de înregistrare

COMUNICAT DE PRESĂ - 01 octombrie 2007
Referitor la eliberarea datelor cu caracter personal înregistrate în registrul comerţului

COMUNICAT DE PRESĂ - 24 septembrie 2007
Despre simplificarea procedurilor de înregistrare în registrul comerţului cu privire la cazierul fiscal

COMUNICAT DE PRESĂ - 20 septembrie 2007
Despre eliberarea certificatelor de înregistrare

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 septembrie 2007
Referitor la depunerea situaţiilor financiare anuale la registrul comerţului

COMUNICAT DE PRESĂ
Referitor la termenul limită pentru majorarea capitalului social al societăţilor pe acţiuni 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 13.12.2007

 

Despre eliberarea documentelor care atestă înregistrarea în registrul comerţului Oficiul Naţional al Registrului Comerţului vă informează că, urmare a unor lucrări la reţeaua de alimentare cu energie electrică şi de reamenajare a sălilor calculatoarelor efectuate la Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei din cadrul Ministerului Economiei si Finanţelor, comunicaţia electronică dintre Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei si Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în scopul obţinerii codului unic de înregistrare şi a informaţiilor din cazierul fiscal, nu va funcţiona în perioada 14.12.2007 ora 16:00 – 18.12.2007 ora 10:00. 

Astfel, termenele de eliberare a documentelor care atestă înregistrarea în registrul comerţului programate în această perioadă vor fi decalate. 

În acelaşi timp, vă informăm că celelalte activităţi desfăşurate de oficiile registrului comerţului vor funcţiona normal (înregistrări – altele decât cele care necesită eliberarea unui certificat de înregistrare, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare, copii certificate). 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 07 decembrie 2007

 

Referitor la eliberarea certificatelor de înregistrare 

În perioada 7-11 decembrie, comunicaţia electronică între Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, pentru obţinerea codului unic de înregistrare şi a informaţiilor din cazierul fiscal, va fi oprită ca urmare a relocării unor servere ale Direcţiei Generale Tehnologia Informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor. 

Astfel, termenele de eliberare a certificatelor de înregistrare a societăţilor comerciale programate în această perioadă vor fi decalate. 

În acelaşi timp, vă informăm că celelalte activităţi desfăşurate de oficiile registrului comerţului vor funcţiona normal (înregistrări - altele decât cele care necesită eliberarea unui certificat de înregistrare, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare, copii certificate). 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 01 octombrie 2007

 

Referitor la eliberarea datelor cu caracter personal înregistrate în registrul comerţului 

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului vă informează că, urmare a modificării Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului prin O.U.G. nr. 82/2007, nu mai furnizează datele personale ce privesc codul numeric personal şi domiciliul persoanelor fizice care au calitatea de asociat, acţionar, reprezentant legal, cenzor şi auditor ai operatorilor economici, în cuprinsul certificatelor constatatoare, al rapoartelor de furnizare de informaţii şi pe sistemul Recom Online. 

Se eliberează un minim de date necesar şi suficient pentru identificarea persoanelor fizice care deţin aceste calităţi, respectiv numele, prenumele, data şi locul naşterii, participarea la capital, precum şi calitatea deţinută, date care sunt adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportarea la scopul în care au fost colectate şi ulterior prelucrate. Prin urmare, se eliberează aceleaşi informaţii ca până în prezent, mai puţin domiciliul şi codul numeric personal al persoanelor fizice. 

Modificarea legislativă a fost determinată de obligaţia României de a aplica şi respecta art. 8 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ratificată prin Legea nr. 30/1994 şi a Directivei Consiliului European nr. 1995/46/EC, care impune asigurarea protejării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei şi, în special, a dreptului la viaţa privată în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal. 

Precizăm că domiciliul persoanei fizice şi codul numeric personal al acesteia nu sunt informaţii comerciale pentru care există obligaţia de publicitate legală, dezvăluirea lor fiind permisă, potrivit actelor normative mai sus citate, numai pentru motive ce ţin de „securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, ori protejarea drepturilor şi libertăţilor altora. 

Excerpte din legislaţia europeană - suport juridic pentru comunicatul de presă al ONRC din 1octombrie 2007 

Legea nr. 30 din 18 mai 1994 privind ratificarea Convenţiei pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi a protocoalelor adiţionale la această convenţie 

ART. 8
Dreptul la respectarea vieţii private şi de familie 

1. Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii sale private şi de familie, a domiciliului său şi a corespondenţei sale.
2. Nu este admis amestecul unei autorităţi publice în exercitarea acestui drept decât în măsura în care acest amestec este prevăzut de lege şi dacă constituie o măsură care, într-o societate democratică, este necesară pentru securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, ori protejarea drepturilor şi libertăţilor altora. 

Directiva 1995/46/EC a Parlamentului European şi a Consiliului Europei privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date: 

  • întrucât în Comunitate se recurge din ce în ce mai frecvent la prelucrarea datelor cu caracter personal,

  • progresul în tehnologia informaţională facilitează considerabil prelucrarea şi schimbul acestor date,
  • sistemele de prelucrare a datelor sunt în serviciul omului şi trebuie să le respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, în special dreptul la viaţă privată,
  • obiectul legislaţiei naţionale privind prelucrarea datelor cu caracter personal este de a proteja drepturile şi libertăţile fundamentale, inclusiv dreptul la viaţă privată care este recunoscut atât în art. 8 din Convenţia Europeană pentru apărarea drepturilor şi a libertăţilor fundamentale, cât şi în principiile generale ale dreptului comunitar,
  • principiile protecţiei drepturilor şi libertăţilor persoanelor, inclusiv a dreptului la viaţă privată, conţinute în prezenta directivă le precizează şi le amplifică pe acelea conţinute în Convenţia Consiliului Europei din 28 ianuarie 1981 pentru protejarea persoanelor faţă de prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal,
  • principiile protecţiei trebuie să se aplice tuturor prelucrărilor de date cu caracter personal efectuate de orice persoană ale cărei activităţi sunt reglementate de dreptul comunitar,
  • prelucrarea datelor este reglementată de prezenta directivă numai dacă este automatizată sau dacă datele prelucrate sunt cuprinse sau sunt destinate să fie cuprinse într-un sistem de evidenţă structurat în conformitate cu criteriile specifice privind persoanele, astfel încât să permită accesul uşor la datele cu caracter personal în cauză,
  • în ceea ce priveşte prelucrarea manuală, prezenta directivă acoperă numai sistemele de evidenţă a datelor, nu şi dosarelor nestructurate. 
 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 24 septembrie 2007

 

Despre simplificarea procedurilor de înregistrare în registrul comerţului cu privire la cazierul fiscal 

Începând cu 1 octombrie 2007, cazierul fiscal prezentat la înregistrarea în registrul comerţului de către asociaţi/acţionari şi reprezentanţii legali desemnaţi, nu va mai fi obţinut de către aceştia direct de la organele fiscale. 

Informaţiile din cazierul fiscal se vor obţine numai de către oficiile registrului comerţului, prin transmitere electronică de la Ministerul Economiei şi Finanţelor. 

Această simplificare a formalităţilor de înregistrare în registrul comerţului are loc în urma încheierii unui protocol de colaborare între ANAF şi ONRC, conform prevederilor OG nr.47/2007, secţiunea a treia, art. VII, care modifică şi completează OG nr.75/2001, privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal. Obligaţia prezentării cazierului fiscal de către persoanele fizice şi juridice române pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului este îndeplinită numai prin intermediul oficiilor registrului comerţului. 

Certificatul de cazier fiscal este înlocuit de un document editat de oficiile registrului comerţului, conţinând informaţiile din cazierul fiscal al contribuabililor obţinute prin schimbul electronic de date cu M.E.F. după primirea cererii de înregistrare. Documentul ce conţine informaţiile din cazierul fiscal nu se mai înmânează solicitantului, acesta fiind utilizat numai în vederea înregistrării în registrul comerţului. 

Informaţiile din cazierul fiscal sunt obţinute de către oficiile registrului comerţului pentru fiecare asociat, acţionar, reprezentant al firmei, la înfiinţare, la cesiune sau la numirea unui nou reprezentant. 

Cu excepţia înregistrării în registrul comerţului, în toate celelalte cazuri prevăzute de lege cazierul fiscal va fi obţinut în continuare direct de la organele fiscale. 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 20 septembrie 2007

 

Despre eliberarea certificatelor de înregistrare 

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului vă informează că, urmare a unor lucrări de îmbunătăţire efectuate la Direcţia Generală Tehnologia Informaţiei din Ministerului Economiei si Finanţelor, comunicaţia electronică dintre Ministerul Economiei si Finanţelor si Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în scopul acordarii codului unic de înregistrare, nu va funcţiona în zilele de 21 septembrie, începând cu ora 12, si 24 septembrie. 

Astfel, termenele de eliberare a certificatelor de înregistrare a societăţilor comerciale programate în această perioadă vor fi decalate. 

În acelasi timp, vă informăm că celelalte activităţi desfăsurate de oficiile registrului comerţului vor funcţiona normal (înregistrări – altele decât cele care necesită eliberarea unui certificat de înregistrare, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare, copii certificate). 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 septembrie 2007

 

Referitor la depunerea situaţiilor financiare anuale la registrul comerţului 

Potrivit dispoziţiilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale (art.185), reprezentanţii legali societăţilor comerciale au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la data adunării generale, să depună copii pe suport hârtie si in formă electronica de pe situaţiile financiare anuale la oficiul registrului comerţului. 

Termenul maxim de depunere a situaţiilor financiare este stabilit prin Legea contabilităţii nr. 82/1991 astfel: 

28 februarie - pentru persoanele care, de la constituire, nu au desfăşurat activitate, caz în care, în locul situaţiilor financiare, se depune o declaraţie;
30 aprilie - persoanele juridice care aplică Reglementările contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, inclusiv microîntreprinderile; 
30 mai - pentru persoanele juridice care aplica reglementari contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară. 

Sancţiunile prevăzute pentru nedepunerea situaţiilor financiare în termenul legal, de către reprezentanţii societăţii comerciale, sunt: 

  • amenda contravenţională în cuantum de la 2.000 lei la 30.000 lei, aplicată de Garda Financiară;

  • dizolvarea societăţii comerciale, la cererea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului sau a oricărei persoane interesate, începând cu data la care s-au împlinit 6 luni de la expirarea termenului maxim de depunere a situaţiilor financiare anuale. 

Pentru a evita sancţiunile legale precizate mai sus, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului recomanda comercianţilor să se prezinte la oficiul registrului comerţului pentru depunerea situaţiilor financiare anuale. 

La data de 5 septembrie 2007, dintr-un număr de 654876 de societăţi comerciale, cu obligaţia de depunere a situaţiilor financiare pentru anul 2006 la registrul comerţului,419.564 de societăţi comerciale (64%) au depus situaţiile financiare, în timp ce235.312 de societăţi comerciale încă nu le-au depus (36%). 

Anexăm la prezentul comunicat de presă statistica societăţilor comerciale care trebuie să îşi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2006. (detalii) 

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Începând cu data de 1 martie 2007, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va formula cereri de dizolvare împotriva societăţilor pe acţiuni care nu şi-au majorat capitalul social până la data de 31 ianuarie 2007, în temeiul art.237 alin.(1), lit.d) din Legea 31/1990, privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. 

În conformitate cu înregistrările din registrul comerţului la data de 31.01.2007, numărul societăţilor pe acţiuni şi în comandită pe acţiuni care aveau capitalul social subscris mai mic de 90.000 RON era de 3373, reprezentând 28,5% din totalul societăţilor comerciale pe acţiuni şi în comandită pe acţiuni. 

Ca anexă la prezentul comunicat de presă, ataşăm o situaţie detaliată, la nivelul fiecărui judeţ, cu privire la SCA, în funcţie de mărimea capitalului social subscris.

 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.