Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

26 Noiembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

19 noiembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații

 

sageata Situaţii statistice septembrie 2024
01 noiembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 30 septembrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Aplicarea dispoziţiilor art. 237 alin. (7) - (9) din Legea nr. 31 / 1990

 

Informaţii privind societăţile pentru care există o hotărâre judecătorească de numire a lichidatorului.

Accesare lista firme

 

Informaţii privind societăţile pentru care există o hotărâre judecătorească de radiere în condiţiile Legii nr. 31 / 1990 - art. 237 (8).

Accesare lista firme

ART. 237*)

(1) La cererea oricărei persoane interesate, precum şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, tribunalul va putea pronunţa dizolvarea societăţii în cazurile în care:

a) societatea nu mai are organe statutare sau acestea nu se mai pot întruni;

b) societatea nu a depus, în cel mult 6 luni de la expirarea termenelor legale, situaţiile financiare anuale sau alte acte care, potrivit legii, se depun la oficiul registrului comerţului;

c) societatea şi-a încetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu îndeplineşte condiţiile referitoare la sediul social sau asociaţii au dispărut ori nu au domiciliul cunoscut sau reşedinţa cunoscută;

d) societatea nu şi-a completat capitalul social, în condiţiile legii.

(2) Dispoziţiile alin. (1) lit. c) nu sunt aplicabile în cazul în care societatea a fost în inactivitate temporară, anunţată organelor fiscale şi înscrisă în registrul comerţului. Durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani.

(3) Hotărârea tribunalului prin care s-a pronunţat dizolvarea se înregistrează în registrul comerţului, se comunică direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, pe cheltuiala titularului cererii de dizolvare, acesta putând să se îndrepte împotriva societăţii.

(4) În cazul mai multor hotărâri judecătoreşti de dizolvare, pentru situaţiile prevăzute la alin. (1), publicitatea se va putea efectua în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, în forma unui tabel cuprinzând: codul unic de înregistrare, denumirea, forma juridică şi sediul societăţii dizolvate, instanţa care a dispus dizolvarea, numărul dosarului, numărul şi data hotărârii de dizolvare. În aceste cazuri, tarifele de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, se reduc cu 50%.

(5) Orice persoană interesată poate face recurs împotriva hotărârii de dizolvare, în termen de 30 de zile de la efectuarea publicităţii, în condiţiile alin. (3) si (4). Dispoziţiile art. 60 alin. (3) şi (4) se aplică în mod corespunzător.

(6) La data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de dizolvare, persoana juridică intră în lichidare, potrivit prevederilor prezentei legi.

Alineatele (7), (71) şi (8), coroborate cu art. 3 alin. (3)-(5) din O.U.G. nr. 116/2009, prevăd că, în termen de 3 luni de la rămânerea irevocabilă a hotărârii de dizolvare, reprezentanţii societăţii au obligaţia de a solicita numirea unui lichidator, orice altă persoană interesată având dreptul de a solicita numirea lichidatorului în următoarele 3 luni. Competenţa de numire a lichidatorului aparţine secţiei comerciale a tribunalului în a cărui circumscripţie îşi are sediul comerciantul.

Dacă termenele succesive de 3 luni s-au împlinit fără să se solicite numirea unui lichidator, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului va solicita secţiei comerciale a tribunalului radierea societăţii comerciale.

(9) Încheierea (hotărârea) de radiere se înregistrează în registrul comerţului, se comunică persoanei juridice la sediul social, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe cale electronică, şi se afişează pe pagina de Internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi la sediul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, în raza căruia societatea îşi are înregistrat sediul.

(10) Bunurile rămase din patrimoniul persoanei juridice radiate din registrul comerţului în condiţiile alin. (8) şi (9) revin acţionarilor. Acest drept se prescrie în termen de 6 luni de la comunicarea încheierii de radiere.

*) Modificat conf. prevederilor Art. I, pct. 3 din Legea nr. 302/2005.

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.