|
Anunţ privind programul de lucru cu publicul |
20 decembrie 2024
Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:
25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.
|
Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani |
20 decembrie 2024
Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334
|
Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului |
16 decembrie 2024
Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului. ...
|
Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici |
13 decembrie 2024
Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.
Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:
- instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
- modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
- stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.
Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR.
|
Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri |
10 decembrie 2024
În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate ... mai multe informații
Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe
|
Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN |
29 noiembrie 2024
Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul, prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:
- pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
- în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
- în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
- persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).
Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro.
|
COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC |
27 noiembrie 2024
ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024, în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare).
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.
Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare. În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare, este 6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman.
|
Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024 |
26 noiembrie 2024
Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.
|
Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri |
26 noiembrie 2024
În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații
Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC
02 octombrie 2024
Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:
- Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
- În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
|
Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului |
01 octombrie 2024
Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:
YAAAAXXXXXXJJC
Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)
AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului
XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)
JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)
C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).
Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic) se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.
Publicarea radierilor din oficiu pentru PFA/II conform art. II, alin.(6) din Legea nr. 182/2016
Proiecte fuziune/divizare
Hotarâri judecătorești de dizolvare/numire lichidator/radiere
(art. 237 Legea 31/1990)
Situații financiare de lichidare
Societăți cu cifra de afaceri care nu depășește 10 milioane lei
Societăți radiate
(Legea nr. 314/2001)
Societăți radiate
(art. VI OUG nr. 43/2010)
PF/AF radiate
(art. 39 OUG nr. 44/2008)
Publicitate conform Legii nr. 152/2015
Alte situații
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ... află mai multe
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe
ÎNREGISTRARE PERSOANE FIZICE (PFA, II ȘI IF)
Acțiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesioniștilor persoane fizice autorizate/Întreprinderi individuale/ Întreprinderi familiale. Firma este, după caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF își desfășoară activitatea si care îl deosebește de orice alt profesionist înregistrat în registrul comerțului. Verificarea si rezervarea firmei se realizează la nivel național, ca o operațiune prealabilă înmatriculării.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (poștă, curier), prin poșta electronică sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC https://portal.onrc.ro
- Formalitățile aferente se găsesc
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-pfa-ii-if
- Dovada de rezervare denumire firma se eliberează în aceeași zi în care s-a depus cererea, cel târziu în ziua următoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervării denumirii poate fi atacat odată cu soluția dată la cererea de înregistrare
Pasul următor
- Cererea de înregistrare în registrul comerțului si de autorizare a funcționării persoanei fizice autorizate PFA / întreprinderii individuale II / întreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul profesional / la oricare dintre oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, direct la ghișeu, prin corespondență (poștă/curier), prin poșta electronică sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC - https://portal.onrc.ro
- Formalitățile aferente înmatriculării pot fi accesate la
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-fizice
Soluționarea cererilor:
- Înregistrarea în registrul comerțului a PFA, II si IF se face în baza încheierii registratorului.
- Împotriva încheierii registratorului se poate formula plângere în condițiile art. 112 – 113 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
- Termenul de eliberare a certificatului de înregistrare este de 3 zile lucrătoare, calculat de la data înregistrării cererii sau, după caz, de la data completării cererii cu documentele solicitate.
- Soluţionarea cererilor de înregistrare prevăzute se realizează pe bază de înscrisuri. La solicitarea expresă a părţii sau a reprezentantului acesteia, se organizează audienţă publică pentru susţinerea şi soluţionarea cererii (pentru efectuarea programărilor pentru audientă: programari@(indicativul județului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asitență:
- Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
Acte normative de referință:
- Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016.
ÎNREGISTRARE MODIFICĂRI PERSOANE JURIDICE
- Schimbarea formei juridice
- Transferul sediului social al SE într-un alt stat membru
- Transmiterea partilor de interes si a partilor sociale
- Fuziunea uneia sau mai multor societati într-o societate pe care o constituie
- Fuziunea uneia sau mai multor societati cu o societate existenta
- Fuziunea transfrontaliera
Servicii de asistență:
- Redactarea actului constitutiv sau completarea formularului-tip de act constitutiv, redactarea actelor modificatoare ale actului constitutiv, precum şi a altor acte supuse înregistrării în registrul comerţului; darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistenţă; înregistrarea cererii de înregistrare şi a documentelor anexate acesteia ale solicitanţilor care au beneficiat, la cerere, de servicii de asistenţă în condiţiile Legii nr. 265/2022 pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.
Acte normative de referință:
- Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
- Legea societăților nr. 31/1990 – republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în executarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modicările și completările ulterioare, Titlul V - Capitolul I: Grupurile de interes economic;
- Legea cooperației agricole nr. 566/2004 - cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare
ÎNREGISTRARE PERSOANE JURIDICE
Acțiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesioniștilor persoane juridice - societati, societati europene cu sediul în România, regii autonome, companii nationale si societati nationale, societati cooperative, cooperative agricole, organizatii cooperatiste de credit si case centrale ale acestora, societati cooperative europene cu sediul în România, grupuri de interes economic, grupuri europene de interes economic cu sediul în România, alte persoane juridice prevazute în mod expres de lege . Firma este denumirea sub care profesionistul persoana juridica îsi desfasoara activitatea si care îl deosebeste de orice alt profesionist înregistrat în registrul comerțului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national înainte de întocmirea actelor constitutive sau, în cazul schimbarii denumirii, a actelor modificatoare ale acestora, si depunerii cererii de înregistrare la oficiul registrului comertului.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oficiul registrului comertului direct la ghiseu, prin corespundenta sau online prin portalul de servicii online al ONRC http://portal.onrc.ro.
- Formalitățile aferente se găsesc la
https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/verificare-si-rezervare-firma
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza în acceasi zi în care s-a depus cererea de rezervare denumire firma, cel târziu în ziua urmatoare depunerii acesteia
- Refuzul rezervării denumirii poate fi atacat odată cu soluția dată la cererea de înregistrare
Pasul următor
- Cererea de înregistrare în registrul comerțului si de autorizare a funcționarii persoanei juridice se depune la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială solicitantul îsi stabilește sediul social / la oricare dintre oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale, direct la ghișeu, prin corespondență (poștă/curier), prin poșta electronică sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC http://portal.onrc.ro.
Soluționarea cererilor:
- Înregistrarea în registrul comerțului a persoanei juridice se face în baza încheierii registratorului.
- Împotriva încheierii registratorului se poate formula plângere în condițiile art. 112 – 113 din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
- Pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerțului nu se percep taxe şi tarife, însă se percepe un tarif de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, pentru publicarea extrasului încheierii prin care s-a dispus înmatricularea și autorizarea funcționării, care poate fi achitat la ghișeu (in numerar sau cu card bancar), prin mandat poștal sau ordin de plată. Pentru plata prin virament bancar, conturile pot fi accesate https://www.onrc.ro/index.php/ro/conturi-iban.
- Pentru cererile care se transmit online prin portalul de servicii ONRC https://portal.onrc.ro, plata tarifelor se face si on-line pe portalul https://portal.onrc.ro.
- Soluţionarea cererilor de înregistrare prevăzute se realizează pe bază de înscrisuri. La solicitarea expresă a părţii sau a reprezentantului acesteia, se organizează audienţă publică pentru susţinerea şi soluţionarea cererii.(pentru efectuarea programărilor pentru audiență: programari@(indicativul județului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistență:
- Redactarea actului constitutiv sau completarea formularului-tip de act constitutiv, redactarea actelor modificatoare ale actului constitutiv, precum şi a altor acte supuse înregistrării în registrul comerţului; darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistenţă; înregistrarea cererii de înregistrare şi a documentelor anexate acesteia ale solicitanţilor care au beneficiat, la cerere, de servicii de asistenţă în condiţiile Legii nr. 265/2022 pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.
- Pentru efectuarea programărilor pentru activitatea de asistenţă: programari@(indicativul județului ex. tl).onrc.ro
Acte normative de referință:
- Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
- Legea societăților nr. 31/1990 – republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în executarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modicările și completările ulterioare, Titlul V - Capitolul I: Grupurile de interes economic;
- Legea cooperației agricole nr. 566/2004 - cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare.
ÎNCHIDEREA UNEI ÎNTREPRINDERI
Servicii de asistență:
- Redactarea actelor modificatoare ale actului constitutiv, precum şi a altor acte supuse înregistrării în registrul comerţului; darea de dată certă pentru actele redactate de serviciile de asistenţă; înregistrarea cererii de înregistrare şi a documentelor anexate acesteia ale solicitanţilor care au beneficiat, la cerere, de servicii de asistenţă în condiţiile Legii nr. 265/2022 pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal.- Pentru efectuarea programărilor pentru activitatea de asistenţă:
programari@(indicativul județului ex. tl).onrc.ro.
Acte normative de referință:
- Legea societăților nr. 31/1990 – republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în executarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modicările și completările ulterioare, Titlul V - Capitolul I: Grupurile de interes economic;
- Legea cooperației agricole nr. 566/2004 - cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare