Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

30 Decembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Informare: CAEN Rev.3 structura completă și tabelul de corespondenta CAEN Rev.2 – CAEN Rev.3

23 decembrie 2024

Începând cu 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare CAEN Rev.3, o versiune actualizată a Clasificării Activităților din Economia Națională, aprobată prin Ordinul Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/17.04.2024. Ordinul stabilește cadrul legislativ pentru implementarea noii clasificări, care este concepută pentru a răspunde cerințelor economiei de piață și pentru a se alinia standardelor europene. CAEN Rev.3 va asigura o corespondență directă (1:1) cu NACE Rev.2.1, clasificare ce va fi implementată la nivel european în aceeași perioadă.
Pentru a facilita încadrarea corectă a activităților economice, Institutul Național de Statistică a publicat pe pagina sa oficială (https://insse.ro/cms/ro/caen) structura completă a CAEN Rev.3 (link), precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 (link).
Având în vedere că implementarea CAEN Rev.3 în economia românească se va realiza prin intermediul Oficiului Național al Registrului Comerțului, instituția va posta, în perioada imediat următoare, pe pagina sa de internet, în secțiunea Important, informații despre documentele necesare și procedura specifică pentru înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform noii clasificări CAEN Rev.3.

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:

25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.

 

sageata

Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului

16 decembrie 2024

Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului.  ...word

 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024  privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN

29 noiembrie 2024

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul,  prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:

  • pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
  • în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
  • în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro



 
 

sageata

COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

27 noiembrie 2024

ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat  a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024,  în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare). 
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.

Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare.  În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare,  este  6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman. 



 
 

sageata

Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024

26 noiembrie 2024

Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Comunicate de presă 2008

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 decembrie 2008 

COMUNICAT DE PRESĂ - 8 decembrie 2008 

COMUNICAT DE PRESĂ - 26 noiembrie 2008
ONRC mai aproape de comercianti 

COMUNICAT DE PRESĂ - 20 noiembrie 2008
Un nou serviciu online pus la dispozitia institutiilor publice si a comerciantilor 

COMUNICAT DE PRESĂ - 12 noiembrie 2008
Serviciul „stadiu dosar” disponibil pentru intreaga tara 

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 octombrie 2008
Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor supuse dezbaterii publice de ONRC in stadiu de proiect au fost finalizate, aprobate si publicate in Monitorul Oficial 

COMUNICAT DE PRESĂ - 16 septembrie 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a organizat o ceremonie în cadrul căreia Dl. Cătălin Predoiu, Ministrul Justiţiei, a înmânat certificatul de înmatriculare alprimei firme înfiinţate on line în România, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente. 

COMUNICAT DE PRESĂ - 10 septembrie 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) lansează în dezbatere publică Proiectul Normelor Metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor 

COMUNICAT DE PRESĂ - 27 august 2008
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a devenit membru cu drepturi depline al IAIR 

COMUNICAT DE PRESĂ - 08 iulie 2008
Stadiu dosar, program pilot pentru reducerea birocratiei si cresterea transparentei 

COMUNICAT DE PRESĂ - 02 iulie 2008
La Sankt Petersburg, Romania a fost invitata să dobândească statut de membru al IAIR 

COMUNICAT DE PRESĂ - 02 iulie 2008
Activitatea ONRC apreciată de specialişti internaţionali 

COMUNICAT DE PRESĂ - 26 iunie 2008
Municipiul Bucureşti conduce în topul numărului de societăţi comerciale înregistrate 

COMUNICAT DE PRESĂ - 17 iunie 2008
ONRC a extins serviciile e-forms si pentru Persoanele Fizice Autorizate (P.F.A) incepand cu data de 12.06.2008 

 

 

Comunicat de presa

 

Vineri, 12 decembrie a.c., a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 837 Regulamentul de organizare si functionare (ROF) al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale (ORCT), aprobat prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 3062/C. din 02.12.2008. 

Un element important este acela ca, prin noul ROF numarul de posturi de conducere la nivelul ONRC a fost redus cu aproximativ 10%. Scopul acestui demers a fost acela de a reduce cheltuielile administrative de personal si al eficientizarii activitatii institutiei. 

Un element de noutate pe care il aduce noul ROF, pentru o mai buna desfasurare a activitatii, este infiintarea structurii interne de control, Corpul de inspectie generala, avand atributii specifice in domeniul implementarii politicilor si strategiilor in domeniul controlului la nivelul ONRC si al ORCT, in special in ceea ce priveste modul de prevenire si combatere a coruptiei la nivelul institutiei. 

 De asemenea, in conditiile impuse de punerea in aplicare a prevederilor din planul reformei sistemului judiciar si luptei impotriva coruptiei, conform competentelor ONRC, in ceea ce priveste dreptul societatilor comerciale, urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pentru mai buna desfasurare a activitatii, Directia juridica a fost reorganizata, fiind divizata in Directia indrumare metodologica si Directia contencios. Directia contencios este structura specializata din cadrul institutiei avand ca atributie esentiala solutionarea reclamatiilor si petitiilor. 

In contextul in care un numar semnificativ de cetateni romani s-au stabilit in strainatate, in contextul libertatilor Tratatului UE, pentru a veni in intampinarea acestora, conform competentelor proprii ale ONRC, s-a creat posibilitatea infiintarii de birouri teritoriale in strainatate, cu precadere in acele tari ale UE unde sunt stabiliti un numar semnificativ de cetateni romani. Aceasta masura este de natura a scurta termenele de solutionare a cererilor si de reducere a birocratiei, avandu-se in vedere Planul de masuri pentru revenirea in tara a cetatenilor romani care lucreaza in strainatate adoptat de Guvernul Romaniei prin HG nr. 187/2008. 

 

 

Comunicat de presa

 

Oficiul National al Registrului Comertului informeaza comerciantii ca la data de 25 aprilie 2009 expira termenul pana la care se mai poate exercita dreptul de optiune pentru continuarea activitatii comerciale în una din formele prevăzute de Ordonanta de urgentă nr. 44 din 25 aprilie 2008, privind desfasurarea activitătilor  economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale si întreprinderile familiale. Prevederea se adreseaza persoanelor fizice si asociatiilor familiale autorizate si înregistrate în registrul comertului, în temeiul unor acte normative anterioare ordonantei de urgentă mai sus mentionata. 

Dupa aceasta data, vor fi radiate, fara nici o alta formalitate, din registrul comertului, cu consecintele ce decurg din această operatiune, conform legislatiei în vigoare, toate persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate înregistrate în registrul comertului în temeiul unor acte normative anterioare Ordonantei de urgentă nr. 44/2008 si care nu si-au exercitat dreptul de optiune prevăzut de ordonanta de urgentă mai sus menţionată. 

Din punct de vedere statistic la nivelul municipiului Bucuresti, sunt asteptati peste 20.000 de comercianti care trebuie sa opteze pentru continuarea desfasurarii activitatii in una din formele prevăzute de noul act normativ. In cele 8 luni de la intrarea în vigoare a ordonantei de urgentă s-au prezentat  la nivelul municipiului Bucuresti doar 2.000 de comercianti. 

In acest context, Oficiul National al Registrului Comertului ii informeaza pe toti cei interesati că termenul în care pot opta pentru continuarea activitătii în una din formele prevăzute de ordonanta de urgentă este de 5 luni. De asemenea, procedurile de înregistrare în registrul cometului instituite prin aceasta ordonanta permit efectuarea înregistrărilor cu costuri si termene mult diminuate fată de procedura anterioară. 

 

 

ONRC mai aproape de comercianti

 

Marti, 25 noiembrie a.c, la Sighisoara, s-a deschis Biroul Teritorial al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Mures. La eveniment au participat dl. Bogdan Calin Gaurean, director general adj. al Oficiului National al Registrului Comertului, dl. Adrian Gherca – directorul Oficiului Prefectural Sighisoara, dl. Dorin Danesan – Primarul Municipiului Sighisoara, reprezentanti ai mass-media si ai comunitatii de afaceri. 

„Daca in urma cu un an si jumatate, un comerciant din Sighisoara trebuia sa parcurga 200 de Km. pana la Targu-Mures si sa astepte 48 de ore pentru obtinerea unui certificat constatator de la Registrul Comertului, acum se poate obtine in minimum de 10 minute de la depunerea documentatiei complete. Incepand de astazi, comerciantii din Sighisoara se pot inregistra local si pot efectua toate operatiunile specifice registrului comertului fara a mai fi necesara deplasarea la Targu-Mures” - a declarat dl Bogdan Calin Gaurean, director general adj. 

Biroul Teritorial Sighisoara al ORCT Mures, este primul oficiu deschis de ONRC din anul 2002, momentul trecerii in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. 

„Toate aceste demersuri fac parte din strategia generala a ONRC de a veni in sprijinul comerciantilor, de a fi aproape de ei, de reducere a birocratiei si de a pune la dispozitia acestora mijloace moderne. 

De asemenea, pana la sfarsitul anului vom mai deschide alte doua Birouri Teritoriale la Viseu (Maramures) si Buftea (Ilfov), urmand ca in primele luni ale anului viitor sa fim prezenti si in Fagaras (Brasov), Toplita (Harghita) si Barlad (Vaslui)” – a mai declarat dl. Bogdan Calin Gaurean. 

 

 

Un nou serviciu online pus la dispozitia institutiilor publice si a comerciantilor

 

Oficiul National al Registrului Comertului a dezvoltat o aplicatie prin care utilizatorii sunt notificati in timp real asupra modificarilor survenite in actele constitutive ale unei societati comerciale inscrise la Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale”, a declarat dl Bogdan Calin Gaurean, director general adjunct. 

Categoriile de beneficiari ai acestui serviciu sunt institutiile publice cu atributii de cercetare si control, dar si cu participari la societati comerciale constituite conform Legii nr. 31/1990,  comerciantii, precum si institutiile private, respectiv consultantii(avocati, consilieri juridici, auditori, experti contabili, consultanti fiscali), institutiile financiare si de investitii (banci, asigurari, ifn-uri, brokeri, burse de valori etc) 

Fiecare utilizator al aplicatiei va putea sa-si creeze propria lista de societati in vederea monitorizarii, urmand ca apoi sa primeasca notificari prin posta electronicadespre modificarile intervenite asupra acestora. Principalele tipuri de notificari vor face referire la: cererile de înregistrare a modificărilor actului constitutiv, cererile de radiere, cererile de depunere şi menţionare acte, cererile de preschimbare, cererile de actualizare CAEN, cererile de indreptare eroare materială, cererile - comandă eliberare informaţii, cererile - comandă eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate, şi extrase CAEN), cererile de eliberare duplicat, cererile de depunere situatie financiare anuale. 

Accesul la serviciu se va face prin intermediul paginii de internet a Oficiului National al Registrului Comertului (www.onrc.ro), in baza unui "nume de utilizator" si o "parola de acces" la cererea scrisa a institutiilor interesate, notificarile urmand a fi trimise criptat pe adresele de e-mail indicate de utilizator. 

Intr-o prima faza accesul va fi gratuit, urmand ca ulterior, acesta sa se faca pe baza unui abonament lunar, cu exceptia institutiilor care beneficiaza de gratuitate conform legislatiei si care vor beneficia in continuare de aceste facilitati. 

Toate transmisiile de date din si spre serverul ce gazduieste serviciul mai sus amintit vor fi criptate, pentru a nu putea fi facute publice informatiile urmarite/monitorizate. 

 

 

Serviciul „stadiu dosar” disponibil pentru intreaga tara

 

„Stadiu dosar’’ este un serviciu online disponibil pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului (www.onrc.ro) prin intermediul caruia se poate consulta stadiul unei cereri depuse spre solutionare la Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale (ORCT) din toata tara.
”Lansarea serviciului „stadiu dosar” se inscrie in eforturile Oficiului National al Registrului Comertului de a reduce birocratia in cadrul institutiei si de a pune la dispozitia comerciantilor mijloace moderne. Serviciul lansat initial la Oficiul Registrului Comertului de pe lângă Tribunalul Bucuresti s-a bucurat de un real succes. În intervalul 1 iulie 2008 – 31 octombrie 2008 acest serviciu a fost accesat de peste 230.000 de ori.
 

Principalul avantaj al acestui serviciu online este rapida informare a comerciantilor despre cererile depuse la ORCT, despre noul termen de judecata si actele pe care trebuie sa le mai depuna in cazul dosarelor amanate, aflate în competenta judecătorului delegat la registrul comertului sau a directorului ORCT, precum si momentul la care se pot prezenta la Biroul Registratura Eliberari spre a-si ridica actele” a declarat Calin Bogdan Gaurean, director general adj. 

Acest serviciu pune la dispozitia comerciantilor, pe Internet, fara a mai fi necesara deplasarea la sediile ORCT, informatiile legate de stadiul cererilor aflate spre solutionare la ORCT. Informatiile sunt actualizate în timp real, odată cu preluarea cererilor în registraturile ORCT. Pentru a identifica cererea cautata, comerciantul are la dispozitie criterii multiple de căutare prin care acesta poate ajunge la informatiile necesare, respectiv: denumirea comerciantului, numarul de inmatriculare in Registrul Comertului, CUI-ul si numărul cererii de înregistrare. 

Dupa identificarea cererii sunt afisate, pe langa principalele date ale societatii (denumirea, CUI-ul si numarul de ordine in R.C.) tipul cererii, stadiul ei sau motivul amanarii in cazul cererilor amanate, aflate in competenta de solutionare a judecatorului delegat/directorului ORCT.
Principalele tipuri de cereri spre solutionare la ORCT al caror stadiu poate fi identificat sunt: cererile de inregistrare; cererile de inregistrare a modificarilor actului constitutiv; cererile de radiere; cererile de depunere si mentionare acte; cererile de preschimbare; cererile de actualizare CAEN; cererile de eroare materiala; cererile - comanda eliberare informatii; cererile - comanda eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate si extrase CAEN); cererile de eliberare duplicat.
 

 

 

Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor supuse dezbaterii publice de ONRC in stadiu de proiect au fost finalizate, aprobate si publicate in Monitorul Oficial 

In data de 16 octombrie a.c au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 704 Normele Metodologice privind modul de ţinere al registrelor comerţului, de efectuare a înregistrarilor şi de eliberare a informatiilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Justitiei nr. 2594/C. 

Oficiul Naţional al Registrului Comertului (ONRC) a elaborat si lansat in dezbatere puplica in perioada 09-23 septembrie a.c Proiectul Normelor Metodologice Metodologice privind modul de tinere al registrelor comertului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor. 

Proiectul Normelor Metodologice a fost elaborat cu scopul de a constitui un instrument practic şi util pentru persoanele supuse obligaţiei de înregistrare şi să asigure o practică unitară privind modul de tinere a registrelor si de efectuare a înregistrărilor la nivelul oficiilor registrului comertului. 

Potrivit obligatiilor prevazute de Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala în administraţia publică şi luând în considerare importanţa acestui demers pentru mediul de afaceri, Proiectul a fost postat pe pagina de Internet a ONRC, www.onrc.ro, si a Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, www.just.ro, începand cu data de 9 septembrie 2008.  

„De la lansarea in dezbatere publica a proiectului si pana la publicarea in Monitorul Oficial, am primit un numar important de sugestii din partea avocatilor, notarilor, practicienilor in insolventa, consilierilor juridici precum si a persoanelor interesate. Consider ca acest demers este un succes atat al ONRC cat si al Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. Emiterea unor noi norme a fost absolut necesara datorita noilor realitati determinate de modificarile legislative din ultimii 10 ani si implementarea normelor comunitare,odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana” a declarat Calin Bogdan Gaurean, director general adjunct. 

 

 

Prima firmă înfiinţată exclusiv on line în România

 

Astazi, 16 septembrie, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a organizat o ceremonie in cadrul careia dl. Catalin Predoiu, Ministrul Justitiei, a inmanat certificatul de inmatriculare al primei firme infiintate on line in Romania, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente. 

„Consider ca este un privilegiu pentru mine participarea la acest eveniment. Procedurile privind infiintarea unei firme au fost succesiv modificate, iar ONRC a tinut pasul cu noile reglementari si a reusit sa puna la dispozitia comerciantilor mijloce moderne. Acesta este de fapt rolul institutiilor statului, de a crea cadrul legal si institutional”, a declarat Ministrul Predoiu. 

La randul sau, dl. Calin Bogdan Gaurean director general adj. al ONRC, a vorbit de actualele proiecte ale institutiei, dar si de cele in curs de lansare. „Serviciul Formularelor Electronice Inteligente si o serie de noi servicii, au fost lansate in scopul debirocratizarii sistemului si, bineinteles, pentru a veni in sprijinul comerciantilor. Ma refer aici la Sistemul Formularelor Electronice inteligente E-forms si Stadiu dosar, servicii deja lansate, iar in curand la noi servicii care sunt deocamdata in lucru, News alert si Jurist on line”. 

La eveniment au mai participat, dl. Liviu Chiric, director al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti (ORCTB) si dl. Victor Deaconescu, director Directia Analiza Programare, din cadrul ONRC. 

S.C Health Steam Unirea S.A, este prima firma infiintata on line la Registrul comertului, prin intermediul serviciului Formularelor electronice inteligente. Documentatia a fost depusa ieri, 15 septembrie, iar astazi, o zi, mai tarziu a fost, eliberat certificatul de inmatriculare. Compania are ca principal obiect de ativitate servicii medicale, certificatul obtinut on line urmand a se concretiza in infiintarea primei banci de celule Stem din Bucuresti. 

 

 

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) lansează în dezbatere publică Proiectul Normelor Metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor

 

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) a elaborat Proiectul Normelor Metodologice privind modul de tinere al registrelor comertului, de efectuare a înregistrarilor si de eliberare a informatiilor. 

Proiectul Normelor Metodologice a fost elaborat cu scopul de a constitui un instrument practic si util pentru persoanele supuse obligatiei de înregistrare si sa asigure o practica unitara privind modul de ţinere a registrelor şi de efectuare a înregistrarilor la nivelul oficiilor registrului comerţului. 

Potrivit obligaţiilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administratia publica si luând în considerare importanta acestui demers pentru mediul de afaceri, Proiectul a fost postat pe pagina de Internet a ONRC, www.onrc.ro, si a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, începând cu data de 9 septembrie 2008. 

„Vechile norme au fost adoptate în 1998. Demersul nostru, respectiv emiterea unor noi norme, este absolut necesară datorită noilor realităţi determinate de modificările legislative din ultimii 10 ani şi implementarea normelor comunitare, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană”, a declarat Bogdan Găurean, director general adjunct. 

Totodată, ONRC, aşteaptă propuneri, sugestii şi comentarii din partea avocaţilor, notarilor, practicienilor în insolvenţă, consilierilor juridici precum şi a tuturor persoanelor interesate. 

 

 

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a devenit membru cu drepturi depline al IAIR

 

România, prin Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, a fost invitată să participe în perioada 23.06.2008 – 25.06.2008 la Adunarea generală a membrilor şi conferinţa International Association of Insolvency Regulators (IAIR) 2008, organizată la  Sankt Petersburg, Federatia Rusă. 

În cadrul acestui eveniment ONRC a participat în calitate de observator, statut premergător celui de membru al asociaţiei. Statutul de observator a fost obţinut ca urmare a participărilor la workshop-urile organizate în ultimii ani. 

„Zilele trecute am fost anunţaţi că Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), în urma eforturilor depuse a reusit să devină membru cu drepturi depline al IAIR. Aceasta reprezintă o recunoaştere a calităţii serviciilor oferite, dar şi a profesionalismului echipei ONRC” a declarat Bogdan Gaurean, director general adj. 

Despre IAIR şi insolvenţă
IAIR (International Association of Insolvency Regulators) este o organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă;
IAIR organizează anual workshop-uri şi conferinţe în cadrul cărora se dezbat teme de actualitate legislativă în domeniul insolvenţei, potrivit reglementărilor interne ale statelor participante şi normelor internaţionale, colaborează cu organisme internaţionale – Banca Mondială, UNCITRAL - United Nations Commission on International Trade Law, în elaborarea de studii în domeniu, elaborează de asemenea materiale proprii de interes general privind tendinţele existente în reglementările internaţionale. 

Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului, care are drept scop publicarea citatiilor, convocarilor, notificarilor, comunicarilor, hotărârilor judecătoreşti şi a altor acte de procedură  emise  de instantele judecatoresti, administratorul judiciar/lichidator după deschiderea procedurii de insolvenţă prevazute de Legea 85/2006. 

 

 

Stadiu dosar, program pilot pentru reducerea birocratiei si cresterea transparentei

 

Stadiu dosar este o pagină web disponibila pe Site-ul ONRC (www.onrc.ro) prin intermediul căreia se poate consulta starea/stadiul unui dosar sau a unei cereri depuse spre soluţionare la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti. 

“Lansarea serviciului stadiu dosar se inscrie in eforturile Oficiului National al Registrului Comertului de a reduce birocratia in cadrul institutiei si de a veni in sprijinul comerciantilor.”, a declarat Bogdan Gaurean, Director General Adjunct al ONRC. 

Acest site a fost realizat pentru a pune la dispoziţia comercianţilor, pe internet, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul ORCTB, informaţiile legate de stadiul dosarului. Aceste informaţii sunt actualizate la interval de jumatate de oră. Pentru a identifica dosarul/cererea căutată, utilizatorul trebuie să introducă numărul de înregistrare al acestuia. 

După identificarea dosarului/cererii sunt afişate pe lângă principalele date ale societăţii (denumirea, CUI-ul şi numărul de ordine în R.C.) tipul dosarului/cererii, stadiul lui/ei sau motivul amânării în cazul dosarelor amânate. 

Principalele tipuri de dosare/cereri al căror stadiu poate fi identificat sunt: cererile de înregistrare; cererile de înregistrare a modificărilor actului constitutiv; cererile de radiere; cererile de depunere şi menţionare acte; cererile de preschimbare; cererile de actualizare CAEN; cererile de eroare materială; cererile - comandă eliberare informaţii;  cererile - comandă eliberare acte (certificate constatatoare, copii certificate, extrase ... şi extrase CAEN); cererile de eliberare duplicat. 

Principalul avantaj al acestui site este rapida informare a comercianţilor despre cererea depusă la ORCTB, despre noul termen de judecată şi actele pe care trebuie să le mai depună în cazul dosarelor amânate, precum si faptul că se poate prezenta la Biroul Registratură Eliberări spre a-şi ridica actele solicitate. 

‘’Momentan, exista in lucru si o varianta prin care cautarea informatiilor de mai sus se poate face si dupa alte criterii, cum ar fi: denumirea comerciantului, numarul de inmatriculare in Registrul Comertului, CUI-ul. Ne propunem ca pana in toamna acestui an, acest serviciu sa fie disponibil in toate judetele tarii’’- a mai adaugat Bogdan Gaurean, Director General Adjunct. 

 

 

La Sankt Petersburg,
Romania a fost invitata să dobândească statut de membru al IAIR

 

In perioada 23.06.2008 – 25.06.2008, orasul Sankt Petersburg, (Federatia Rusa) a gazduit Adunarea generală a membrilor şi conferinţa International Association of Insolvency Regulators (IAIR) 2008, organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă. 

România, prin Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Buletinul Procedurilor de Insolvenţă,  a fost invitată să participe la aceste evenimente în calitate de observator, statut premergător celui de membru al asociaţiei. Statutul de observator a fost obtinut ca unrmare a participărilor la workshop-urile organizate in ultimii ani. 

„În cadrul lucrărilor Conferinţei IAIR, Romania a fost invitata să dobândească statut de membru urmând ca în decurs de câteva săptămâni, Directorul Executiv al IAIR, dl. Terry Gallagher să transmită ultimele detalii legate de procesul de aderare”, a declarat Bogdan Gaurean, director general adjunct al ONRC. 

Despre IAIR si insolventa
IAIR ( International Association of Insolvency Regulators ) este o organizaţie internaţională care activează în domeniul insolvenţei şi are drept membri entităţile publice cu rol în desfăşurarea procedurilor de insolvenţă;
IAIR organizează anual workshop-uri şi conferinţe în cadrul cărora se dezbat teme de actualitate legislativă în domeniul insolvenţei, potrivit reglementărilor interne ale statelor participante şi normelor internaţionale, colaborează cu organisme internaţionale – Banca Mondială, UNCITRAL - United Nations Commission on International Trade Law, în elaborarea de studii în domeniu, elaborează de asemenea materiale proprii de interes general privind tendinţele existente în reglementările internaţionale.
Buletinul procedurilor de insolventa reprezinta publicatia editata de Oficiul National al Registrului Comertului, care are drept scop publicarea citatiilor, convocarilor, notificarilor si comunicarilor actelor de procedura efectuate de instantele judecatoresti, administratorul judiciar/lichidator dupa deschiderea procedurii prevazute de legea 85/2006. 

 

 

Activitatea ONRC apreciată de specialişti internaţionali

 

In perioada 19.06.2008  - 20.06.2008, in capitala Serbiei,  la Belgrad s-a desfasurat cea de a 11-a Conferinţă Anuală a The European Commerce Registers' Forum (ECRF).ECRF a fost creat in scopul imbunătăţirii serviciilor prestate de registrele comerţului  si a mediului de afaceri in general şi are, la aceasta data, 29 de ţări membre. ONRC a devenit membru cu drepturi depline al ECRF – European Commerce Register' Forum din mai 2004. 

In cadrul sesiunii de comunicate, delegaţia ONRC, a prezentat o analiza asupra sistemul formularelor inteligente (E-FORMS) şi Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, puncte tari ale activităţii de registru. Cu acest prilej, au fost remarcate si apreciate progresele inregistrate de România prin reducerea perioadei de înregistrare a unei societati. 

“Pana la sfarsitul acestui an, ne propunem sa devenim membrii ai European Business Register (EBR)”, a declarat doamna Adriana Luminiţa Iacob, director general al ONRC. 

De asemenea, subliniem faptul că România se numara printre ţările carora li s-a lansat invitatia de a se inscrie in acest organism. 

EBR reprezintă o reţea de 21 de registre naţionale responsabile cu înregistrarea societăţilor şi efectuarea publicităţii legale, si pune la dispoziţia utilizatorilor, prin servicii online, date şi informaţii de bază referitoare la societăţile înregistrate în cele 21 de ţări membre. Accesul la informatiile de baza ale unei societati sunt disponibile tuturor membrilor din reteaua EBR. 

Atunci cand ai acces la EBR poti obtine informatii oficiale despre o companie. In functie de tara si de compania solicitata, EBR poate furniza diverse rapoarte. De asemenea, EBR poate furniza profile de companie cuprinzand cele mai importante informatii de afaceri. 

 

 

Municipiul Bucureşti conduce în topul numărului de societăţi comerciale înregistrate

 

În perioada 01.06.2008-10.06.2008, la nivelul întregii ţări, au fost înregistrate un număr de 4.121 societăţi comerciale, din care:

 

  • asociaţii familiale: 24
  • comerciant persoană fizică: 136
  • cooperativă agricolă: 1
  • întreprindere familială: 94
  • întreprindere individuală: 142
  • Persoane Fizice Autorizate PFA: 820
  • Societate comercială cu răspundere limitată: 2.881
  • Societate comercială în comandită simplă: 1
  • Societate cooperativă: 4
  • Societate pe acţiuni: 18                                

 

În topul pe judeţe, Municipiul Bucureşti deţine locul întâi cu 760 de înmatriculări, urmat de Iaşi (214), Constanţa (205), Cluj (197), Timiş (169), Braşov (167), Mureş (126), Prahova (124), Galaţi (122), Ilfov (114), Arad (95), Bihor (91), Bacău (90), Suceava (88), Sibiu (88), Maramureş (87), Dâmboviţa (87), Argeş (84), Dolj (83), Hunedoara (79), Buzău (77), Brăila (70), Satu Mare (66), Alba (66), Neamţ (64), Bistriţa-Năsăud (61), Vrancea (60), Vâlcea (52), Harghita (49), Giurgiu (48), Botoşani (48), Mehedinţi (47), Olt (43), Ialomiţa (41),Sălaj (40), Gorj (39), Tulcea (34), Covasna (34), Caraş-Severin (32),Călăraşi (30),Vaslui (27) şi Teleorman (23)

 

„În ceea ce priveşte distribuţia înmatriculărilor pe domenii de activitate, domeniul serviciilor se situează în topul înregistrărilor, urmat fiind de cel al comerţului cu ridicata şi amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor. Construcţiile ocupă doar locul al treilea cu 815 înmatriculări la nivelul întregii ţări.”, a declarat dl Bogdan Găurean, director general adjunct al ONRC.

 


 

Numai în Municipiul Bucureşti au fost înfiinţate 400 de societăţi comerciale, având drept principal obiect de activitate domeniul serviciilor. De asemenea, Municipiul Bucureşti conduce şi în privinţa numărului de societăţi comerciale având ca principal domeniu de activitate construcţiile, cu 141 de înmatriculări, în timp ce comerţul cu ridicata şi amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor au totalizat 179 de înmatriculări. 

Şi, în ceea ce priveşte situaţia radierilor, Municipiul Bucureşti se află pe locul întâi, cu67 de radieri dintr-un total de 652. Pe locurile următoare se situează Timiş (64), Constanţa (35), Hunedoara (34), Sibiu (32), Bihor (25), Caraş-Severin (25), Braşov (23), Galaţi (23), Maramureş (22), Argeş (21), Olt (20), Neamţ (19), Sălaj (18), Dolj (16), Covasna (15), Buzău (14), Vâlcea (14), Alba (13), Satu Mare (13), Vrancea (13), Bacău (12), Gorj (12), Suceava (12), Iaşi (11), Mureş (11), Prahova (10), Arad (9), Botoşani (9), Bistriţa-Năsăud (8), Cluj (7), Ilfov (6), Mehedinţi (4), Vaslui (4), Brăila (3), Călăraşi (3), Dâmboviţa (2), Teleorman (2), Ialomiţa (1). 

 

 

ONRC a extins serviciile e-forms si pentru Persoanele Fizice Autorizate (P.F.A) incepand cu data de 12.06.2008

 

Incepand cu data de 12.06.2008, pe site-ul Sistemului de Formulare Electonice Inteligente (http://e-forms.onrc.ro) este disponibil un nou formular si anume Cerere autorizare si inregistrare persoana fizica autorizata / intreprindere familiala / intreprindere individuala conform OUG nr. 44/2008 

Cererile in format electronic vor fi transmise doar prin intermediul sistemului. Accesul la sistem se face exclusiv prin intermediul unui browser, la pagina de web de tip portal http://e-forms.onrc.ro.
Astfel, solicitantul autentificat selecteaza si descarca formularul dorit, il completeaza, ataseaza documentele doveditoare apoi semneaza electonic cererea, dupa validarea prealabila in sistem. Dupa semnare cererea se vizualizeaza  si se trimite. 

Solicitantul poate urmari permanent cererile inregistrate in sistem, prin accesarea sistemului si introducerea informatiilor de autentificare, moment in care sistemul afisaza toate cererile in lucru, numarul si data inregistrarii acestora, precum si stadiul solutionarii acestora. 

Totodata, ONRC urmareste extinderea SFEI prin includerea unui sistem de plăţi electronice. Acest lucru se poate realiza prin accesul utilizatorului SFEI către un ghişeu virtual de plată şi transferul unor informaţii cum ar fi tipul plăţii, suma de plătit, date de identificare plătitor către acest ghişeu. Imediat după efectuarea plăţii detalii privind tranzacţie efectuată se vor salva în baza de date SFEI pentru ca O.N.R.C. să poată urmări tranzacţiile efectuate prin intermediul ghişeului de plată. 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.