Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

22 Decembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:

25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.

 

sageata

Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului

16 decembrie 2024

Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului.  ...word

 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

10 decembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate ... mai multe informații

 

sageata Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024  privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN

29 noiembrie 2024

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul,  prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:

  • pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
  • în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
  • în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro



 
 

sageata

COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

27 noiembrie 2024

ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat  a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024,  în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare). 
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.

Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare.  În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare,  este  6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman. 



 
 

sageata

Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024

26 noiembrie 2024

Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

26 noiembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Comunicate de presă 2009 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 decembrie 2009

COMUNICAT DE PRESĂ - 21 decembrie 2009

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 noiembrie 2009

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 octombrie 2009

PUNCT DE VEDERE PRIVIND COMUNICATUL DE PRESĂ AL CAMEREI DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI REFERITOR LA PROPUNEREA LEGISLATIVĂ DE TRECERE A REGISTRULUI COMERŢULUI ÎN SUBORDINEA CAMEREI DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 septembrie 2009

Masuri urgente pentru deblocarea situatiei,  create de protestul magistratilor,  la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 august 2009

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 12 august 2009

Anunt de presă privind demararea proiectului  “Servicii on-line (de e-Guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat” 

COMUNICAT DE PRESĂ - 16 iulie 2009
Hotărârea de Guvern nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 10 iulie 2009

COMUNICAT DE PRESĂ - 15 mai 2009
Un nou Birou Teritorial deschis de ONRC

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 7 mai 2009

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 29 aprilie 2009

COMUNICAT DE PRESĂ - 09 aprilie 2009
ONRC mai aproape de comercianti

COMUNICAT DE PRESĂ - 03 martie 2009
Schimbarea obiectului de activitate CAEN Rev.2. gratuit inca un an

COMUNICAT DE PRESĂ - 27 ianuarie 2009

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 decembrie 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale pe tot parcursul anului 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 12019 la nivelul intregii tari, anul trecut s-au inregistrat 133362, reprezentand o crestere de 1009,59 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 3762 la nivelul intregii tari, anul trecut s-au inregistrat 18766, reprezentand o crestere de 398,83 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 17676 la nivelul intregii tari, anul trecut s-au inregistrat 43615, reprezentand o crestere de 147 % 

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 decembrie 2009, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari.

 

COMUNICAT DE PRESĂ

În şedinţa din data de 10 decembrie 2009, Curtea Constituţională a soluţionat, în cadrul controlului anterior promulgării legii, prevăzut de art.146 lit.a) din Constituţie, sesizarea asupra neconstituţionalităţii Legii pentru modificarea şi completarea Legii camerelor de comerţ din România nr.335/2007 şi a Legii nr.26/1990 privind registrul comerţului, sesizare formulată de un număr de 56 de deputaţi.
În urma deliberării, Curtea Constituţională a constatat, cu majoritate de voturi, că legea esteneconstituţională. 
Motivarea soluţiei va fi prezentată în cuprinsul deciziei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. 
Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi primului-ministru. 

* * *

De asemenea, în cursul zilei de astăzi au fost constituite colective de lucru formate din judecători şi magistraţi-asistenţi, pentru examinarea dosarelor primite de la Biroul Electoral Central, în vederea validării rezultatelor alegerii Preşedintelui României, din data de 6 decembrie 2009. 
În şedinţe ulterioare urmează a fi examinate contestaţiile formulate cu privire la aceste alegeri.

BIROUL DE PRESĂ AL CURŢII CONSTITUŢIONALE 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 noiembrie 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele 11 luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 10901 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 127129, reprezentand o crestere de 1066,21 %

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 3376 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 17670, reprezentand o crestere de 423,40 %

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 15087 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 39371, reprezentand o crestere de 161 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 noiembrie 2009, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari. 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 octombrie 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele 10 luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 10123 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 120509, reprezentand o crestere de 1090,45 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de  2983 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 16239, reprezentand o crestere de 444,38 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 13295 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 35767, reprezentand o crestere de 169 % 

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 octobrie 2009, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari. 

 

 

PUNCT DE VEDERE PRIVIND COMUNICATUL DE PRESĂ AL CAMEREI DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI REFERITOR LA PROPUNEREA LEGISLATIVĂ DE TRECERE A REGISTRULUI COMERŢULUI ÎN SUBORDINEA CAMEREI DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI

 

Referitor la motivarea trecerii registrului comertului de la MJLC la Camera de Comert prin „Reducerea substanţială a birocraţiei la înregistrarea firmelor, eliminarea oricărei posibilităţi de fraudare a datelor înscrise şi transparenţa înregistrărilor societăţilor comerciale” precizăm următoarele aspecte:

- Modul de organizare şi procedurile de înregistrare ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) sunt stabilite în conformitate cu prevederile legale naţionale şi standardele internaţionale în materie, instituţia fiind oferită drept exemplu de ”bune practici” pe acest domeniu la nivel european.

Perioada de înregistrare s-a redus de la 20 de zile – termen in 2002 la preluarea Registrului de la Camerele de Comerţ - la 3 zile pentru înmatriculări şi 5 zile pentru menţiuni in acest moment. Totodată, Oficiul Registrului Comerţului obţine codul unic de înregistrare de la Ministerul Finanţelor Publice, precum şi informaţiile din cazierul fiscal, în numele solicitantului, în cadrul aceluiaşi termen, respectiv de 3 şi 5 zile.

Ca atare, înţelegem preocuparea Camerei de Comerţ şi Industrie a României pentru susţinerea mediului de afaceri, însă în condiţiile în care Oficiul Naţional al Registrului Comerţului funcţionează conform standardelor aplicabile altor instituţii similare din Europa şi termenele de înregistrare şi obţinere de date sunt cele menţionate mai sus, este evident că nu putem discuta de o birocratizare a procedurilor de înregistrare, celeritatea fiind cuvântul de ordine ce caracterizează activitatea Registrului.

- Datele cuprinse în cererile de înregistrare şi în documentele depuse în susţinerea cererii sunt înregistrate în registrul comerţului potrivit legii, pentru legalitatea, autenticitatea şi exactitatea acestora răspunzând persoanele care solicită înregistrarea. Acurateţea şi corectitudinea informaţiilor obţinute sunt apreciate atât de solicitanţii din mediul privat, cât şi de instituţiile publice care valorifică datele din registrul comerţului.

Nivelul de pregătire profesională a angajaţilor Registrului este ridicat, aceştia conştientizând responsabilitatea activităţilor pe care le desfăşoară, iar statisticile furnizate de autorităţile judiciare nu indică aspecte de risc.

- Referitor la transparenţa procedurilor de înregistrare precizăm că ONRC a ţinut pasul cu noile reglementari si a reuşit sa pună la dispoziţia comercianţilor mijloace moderne de consultare a stadiului cererilor depuse, a înregistrării documentelor şi a informaţiilor referitoare la datele înregistrate în Registrul Comerţului, un bun exemplu fiindimplementarea înregistrării on-line a cererilor şi documentelor depuse în susţinerea acestora. Baza de date a registrului comerţului se actualizează la nivel naţional într-un termen de maxim 48 de ore, putând fi puse la dispoziţia reprezentanţilor mediului de afaceri toate informaţiile menţionate mai sus.

De asemenea, în momentul de faţă, informaţiile solicitate, certificatele constatatoare şi copiile certificate, după caz, se eliberează pe loc, iar pentru cei interesaţi, pot fi accesate on-line.

O îmbunătăţire substanţială a serviciilor oferite va fi realizată, în viitor, prin implementarea proiectului „SERVICII ON-LINE (DE E-GUVERNARE) OFERITE DE ONRC PENTRU COMUNITATEA DE AFACERI PRIN INTERMEDIUL UNUI PORTAL DEDICAT”, finanţat cu fonduri structurale, în cadrul PROGRAMULUI OPERAŢIONAL SECTORIAL „CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE”, axa Prioritară III "Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public, Domeniul Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice, Operaţiunea 1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar” finanţat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

În concluzie apreciem că şi în prezent legătura dintre Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) şi mediul de afaceri din România există şi nu a fost perturbată de administrarea realizată de MJLC cu privire la ONRC, deoarece între cele MJLC şi CCIR este încheiat un Protocol care permite acesteia din urmă accesul gratuit la baza de date a Registrului. 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 30 septembrie 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in primele 9 luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 9186 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 112893, reprezentand o crestere de 1128,97 %

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de  2567 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 14696, reprezentand o crestere de 472,50 %

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 11296 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 30795, reprezentand o crestere de 173 %

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 septembrie 2009, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari. 

 

 

Masuri urgente pentru deblocarea situatiei,  create de protestul magistratilor,  la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti

 

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) informeaza ca la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, la termenul de judecata din 01.10.2009, din cele 9400 de cereri de inregistrare nesolutionate ca urmare a protestului magistratilor, au fost admise 7727 de cereri de inregistrare restul fiind amanate, respinse, suspendate, etc.

Pentru deblocarea urgenta a situatiei, in vederea eliminarii intarzierilor inregistrate, Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti a luat masuri speciale precum prelungirea programului pentru compartimentele care efectueaza operatiuni de operare date si editare documente, suplimentarea spatiilor de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor, in functie de termenele de eliberare, precum si suplimentarea numarului de personal pentru activitatile de operare si verificare date si eliberare documente. 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 31 august 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in prima jumatate a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 8241 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 105537, reprezentand o crestere de 1180,63 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a 2167 inregistrat un numar de  la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 13270, reprezentand o crestere de 512,37 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 9514 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 26805, reprezentand o crestere de 181,74 % 

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 31 august 2009, precum si situatia statistica a inmatricularilor efectuate in perioada sus mentionata, se gaseste in documentele anexate acestei informari. 
 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 12 august 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in prima jumatate a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 7517 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 95279, reprezentand o crestere de 1167,51 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a 2006 inregistrat un numar de  la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 13031, reprezentand o crestere de 549,60 % 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 7969 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 22621, reprezentand o crestere de 183,86 % 

Situatia statistica detaliata pe judete a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 iulie 2009, (descarcare), precum si situatia statistica a persoanelor fizice autorizate (descarcare), se gaseste in documentele anexate acestei informari.

Totodata, va informam ca veti primi periodic informatii referitoare la situatia statistica a Oficiului National al Registrului Comertului. 

 

 

1               2                       3

 

Anunt de presă privind demararea proiectului  “Servicii on-line 
(de e-Guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri 
prin intermediul unui portal dedicat”  

 

Data 31 iulie 2009

 

„Proiect finanţat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale prin Fondul European de Dezvoltare Regională”

 

OFICIUL NAŢIONAL AL REGISTRULUI COMERŢULUI (ONRC) cu sediul in Bd. Unirii nr. 74, Bl. J3b, Tronson II+III, Sector 3, Cod Poştal 030837, Bucureşti anunţă demararea proiectului „SERVICII ON-LINE (DE E-GUVERNARE) OFERITE DE ONRC PENTRU COMUNITATEA DE AFACERI PRIN INTERMEDIUL UNUI PORTAL DEDICAT” din cadrul PROGRAMULUI OPERAŢIONAL SECTORIAL „CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE”, axa Prioritară III "Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public, Domeniul Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice, Operaţiunea 1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar” finanţat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale prin Fondul European de Dezvoltare Regională. 

Proiectul se va implementa în perioada iulie 2009 - iunie 2011 în Bucuresti şi în judeţele: AB, AR, AG, BC, BH, BN, BT, BR, BV, BZ, CT, CS, CJ, CV, CL, DB, DJ, GL, GR, GJ, HR, HD, IS, IL, IF, MM, MH, BUCUREŞTI, MS, NT, OT, PH, SV, SM, SJ, SB, TR, TL, TM, VL, VS, VN.
Valoarea finanţării nerambursabile a proiectului este de 21498682,07 lei. 

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea de noi servicii publice on-line, creşterea complexităţii şi eficienţei serviciilor publice oferite on-line de ONRC mediului de afaceri (Government to Business - G2B), cetăţenilor (Government to Citizen - G2C), şi administraţiei publice (Government to Government - G2G), servicii flexibile şi orientate către nevoile specifice ale solicitanţilor, prin intermediul unui portal dedicat; 
Detalii suplimentare privind implementarea proiectului se pot obţine accesând pagina de internet a ONRC (www.onrc.ro) sau persoana de contact, dl. Victor DEACONESCU, Director Direcţia Analiza Programare din cadrul ONRC, telefon 0213160817/300, fax 0213160803, e-mail: victor.deaconescu@onrc.ro 

 

 

Hotărârea de Guvern nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor

 

In data de 15 iulie 2009, s-a publicat in Monitorul Oficial al României Partea I, Nr.429, Hotărârea de Guvern nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) si oficiile registrului comerţului de pe ranga tribunale. 

Principalele elemente de noutate prevăzute in HG nr. 684 sunt: 

  • reducerea unor tarife percepute pentru operaţiunile de eliberare a informaţiilor off-line / on-line din registrul comerţului respectiv: 

    • tariful pentru fişa sintetică a investiţiei străine pentru o tara si o perioada definita a fost redus de la 30 lei la 20 lei;
    • tariful pentru informaţiile din situaţiile financiare anuale şi de lichidare depuse la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale a fost redus de la 3 lei + 0,85 lei / indicator la 0,85 lei / informaţie extrasă;
    • tariful pentru o persoană fizică sau juridică asociat / acţionar / administrator / reprezentant / cenzor în firmele înregistrate în registrul comerţului în sistem off-line şi on-line a fost redus în ansamblu, ca urmare a modului de calcul al informaţiilor; astfel, dacă potrivit Hotărârii Guvernului nr. 913/2004, cu modificările şi completările ulterioare, acesta este stabilit raportat la fiecare calitate deţinută în firmă, în contextul noului act normativ acesta este stabilit raportat la firmă. 

  • asigurarea de informaţii statistice din registrul comerţului, cu titlu gratuit;
  • eliberarea cu titlu gratuit a informaţiilor statistice din registrul comerţului către mass- media, in vederea informării opiniei publice; 
  • informarea rapida si la obiect asupra operaţiunilor efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului si oficiile registrului comerţului de pe lânga tribunale;
  • identificarea concreta a operaţiunilor care se executa pentru înregistrarea / modificarea diverselor forme de exercitare a comerţului, raportat la actualul cadru legislativ;
  • crearea unui tratament echitabil si egal cu privire la operaţiunile care se executa pentru înregistrarea/modificarea  tuturor formelor de exercitare a comerţului;
  • creşterea premiselor privind eliberarea unui volum mai mare de informaţii din registrul comerţului, in sistem off-line si on-line, la nivelul aceloraşi tarife; 

De asemenea, prin HG 684/2009 s-a urmărit si sistematizarea dispoziţiilor actului normativ (identificarea şi enumerarea în text a operaţiunilor care se execută pentru înregistrarea/modificarea diverselor forme de exercitare a comerţului, raportat la actualul cadru legislativ), precum si punerea de acord a dispoziţiilor normei secundare cu modificările aduse legislaţiei primare (ex.:prevederea taxelor pentru înregistrarea persoanelor fizice autorizate; întreprinderilor familiale şi individuale - OUG 44/2008;  înregistrarea membrilor directoratului, în cazul  sistemului dualist de administrare a societăţilor comerciale - Legea nr. 441/2006 pentru modificarea Legii societăţilor comerciale nr. 31/1990). 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 10 iulie 2009

 

Urmare solicitărilor adresate Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) din partea reprezentanţilor mass-media, referitoare la situaţia statistica a cererilor de suspendare temporara a activităţii, dizolvare voluntara si radiere voluntara a societăţilor comerciale in prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut, va comunicam următoarele: 

Comparativ cu anul 2008 când s-a înregistrat un număr de 6698 la nivelul întregii tari, in anul curent s-au înregistrat 80013, reprezentând o creştere de 1094.58 % 

Comparativ cu anul 2008 când s-a înregistrat un număr de 1838 la nivelul întregii tari, in anul curent s-au înregistrat 8921, reprezentând o creştere de 351.08 % 

Comparativ cu anul 2008 când s-a înregistrat un număr de 5965 la nivelul întregii tari, in anul curent s-au înregistrat 17914, reprezentând o creştere de 200.36 % 

Situaţia statistica detaliata pe judeţe a suspendărilor de activitate, a dizolvărilor voluntare si a radierilor voluntare, situaţia statistica privind numărul total de comercianţi activi din punct de vedere juridic la 30 iunie 2009, (descărcare), precum si situaţia statistica a înmatriculărilor de persoane fizice autorizate (descărcare), se găseşte in documentele anexate acestei informări. 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 7 mai 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comerului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in perioada 1-30 aprilie 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 1055 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 14035, reprezentand o crestere de 1330,3% 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 305 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 1569, reprezentand o crestere de 514,4% 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 811 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 2269, reprezentand o crestere de 279,7% 

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate (potrivit CAEN rev.1 si CAEN rev.2), a suspendarilor de activitate, a dizolvarilor voluntare si a radierilor voluntare, precum si situatia statistica privind numarul total de comercianti activi din punct de vedere juridic la 30 aprilie 2009, dar si procedura suspendarii activitatii sau radierii unei societati comerciale cu taxele aferente (descarcare), se gaseste in documentele anexate acestei informari. 

 

 

Situatia statistica a suspendarilor, dizolvarilor si radierilor voluntare la 29 aprilie 2009

 

Urmare solicitarilor adresate Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) din partea reprezentantilor mass-media, referitoare la situatia statistica a cererilor de suspendare temporara a activitatii, dizolvarile voluntare si radierile voluntare ale societatilor comerciale in perioada 1-27 aprilie 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, va comunicam urmatoarele: 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 993 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 3424, reprezentand o crestere de 344,8% 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 258 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 556, reprezentand o crestere de 215,5% 

Comparativ cu anul 2008 cand s-a inregistrat un numar de 590 la nivelul intregii tari, in anul curent s-au inregistrat 1783, reprezentand o crestere de 302,2% 

Situatia statistica detaliata pe judete si domenii de activitate potrivit CAEN rev.1 si CAEN rev.2 a suspendarilor de activitate, dizolvarilor voluntare si radierilor voluntare, se gaseste in documentele anexate acestei informari. 

 

 

Un nou Birou Teritorial deschis de ONRC 

 

Miercuri, 13 mai, la Toplita, s-a deschis Biroul Teritorial al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Harghita. La eveniment au participat dna. Adriana Luminita Iacob - Director General Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), dl. Miron Tibisor - Presedinte CNIMMPR Filiala Harghita, dl. Vasile Vilcan - director al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Harghita, dl Vâjeila Constantin – director Oficiul Prefectural Toplita, dl. Platon Stelu – Primarul Municipiului Toplita, reprezentanti ai mass-media si ai comunitatii de afaceri. 

Principalele considerente avute în vedere la deschiderea acestui birou teritorial sunt distanţa mare între localitatile din nordul judetului si resedinta de judet, respectiv 105 km pe sens între Toplita si Miercurea-Ciuc şi peste 145 km pe sens între cea mai îndepartata localitate – comuna Tulgheş şi Miercurea-Ciuc si nu in ultimul rand, numarul mare de comercianti existenti în zona Toplita, peste 1650, din care 990 persoane juridice, reprezentând peste 8% din comercianţii înregistraţi în judeţul Harghita. 

In anul 2008 din zona Toplita au fost formulate peste 2300 cereri adresate registrului comerţului, fapt care a determinat deschiderea acestui birou, demers care face parte din strategia generala a ONRC de a veni in sprijinul comerciantilor, de a fi aproape de ai si de reducere a birocratiei. 

In zona Toplita sunt cuprinse comunele Bilbor, Corbu, Galauas, Subcetate, Sarmas, Tulghes, orasul Borsec si municipiul Toplita. 

 

 

ONRC mai aproape de comercianti 

 

Joi, 9 aprilie a.c., la Buftea, s-a deschis Biroul Teritorial al Oficiului Registrului Comertului Ilfov de pe langa Tribunalul Bucureşti. 

"Demersul nostru de a inaugura un nou birou teritorial in oraşul Buftea, este maniera concreta si pragmatica prin care Oficiul Naţional al Registrului Comertului (ONRC) intelege sa vina in sprijinul comerciantilor, continuand angajamentul asumat in ceea ce priveste apropierea fata de cetateni si reducerea birocratiei", a declarat d-na Adriana Luminita Iacob, director general. 

La eveniment au participat d-na Adriana Luminita Iacob, director general al Oficiului National al Registrului Comertului, d-nul Cristache Radulescu – presedintele Consiliului Judetean Ilfov, d-nul Ion Serban – subprefect, dl. Ion Stoica  – Primarul orasului Buftea, reprezentanti ai comunitatii de afaceri. 

Cu acest prilej, d-na Boghian Maria – Presedinta Clubului Oamenilor de Afaceri din Buftea a subliniat importanta acestei initiative a ONRC care presupune reducerea timpului destinat operatiunilor pe care comerciantii trebuie sa le faca la registrul comertului. 

Incepand de astazi, comerciantii se pot inregistra local si pot efectua toate operatiunile specifice registrului comertului fara a mai fi necesara deplasarea la Bucuresti. 

La randul sau, d-na Simona Istrate, director ORCT Ilfov, a declarat ca decizia deschiderii acestui Birou Teritorial reprezinta urmarea şi răspunsul firesc la soclitările adresate de societăţile comerciale din judeţul Ilfov. 

In prezent, in judetul Ilfov, sunt active 20.625 de societati comerciale, un numar aproximativ de 600 dintre ele avand sediul in orasul Buftea. 

 

 

Schimbarea obiectului de activitate CAEN Rev.2. gratuit inca un an

 

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) informeaza comerciantii ca, in sedinta din 25.02.2009, prin H.G. nr. 185/2009, Guvernul Romaniei a prelungit termenul prevazut la art. 8 alin. (2) din H.G. nr.322/2008 privind acordarea de facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitătilor din economia nationala - CAEN Rev. 2 

Astfel, obiectul de activitate potrivit CAEN Rev. se poate actualiza gratuit, pana la 01.03.2010. 

H.G nr. 322/2008 instituie scutirea de taxele prevazute pentru actualizarea obiectului de activitate si emiterea noului certificat de inregistrare, sumele aferente gratuitatilor urmand a fi suportate din bugetul de venituri si cheltuieli al ONRC. 

Hotararea Guvernului a intrat in aplicare odata cu publicarea in Monitorul Oficial,  nr. 123 din 27 februarie 2009, venind in sprijinul mediului de afaceri, asigurand un flux simplificat al documentelor si scurtand timpul de depunere si asteptare la ghiseu. 

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a actualizarii obiectului de activitate sunt urmatoarele: 

  • Cerere de actualizare a obiectului de activitate conform CAEN Rev. 2 (original) ;
  • Certificatul de inregistrare, in original;
  • Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original) ;
  • Dovezile privind plata tarifelor legale pentru transmiterea documentelor prin posta (daca se solicita transmiterea documentelor prin posta). 
 

 

Comunicat de Presa

 

Incepand de luni, 26 ianuarie a.c, rezervarea denumirii unei firme la Registrul Comertului se face la nivel national, prin intermediul unei noi aplicatii informatice dezvoltate de specialistii ONRC. 

Pana la aceasta data, rezervarea denumirilor de firme se efectua fie la nivel judetean, fie la nivel national. Intrucat rezervarea denumirii firmei la nivel national era un proces greoi si de durata, putand dura si 3-4 saptamani, multi solicitanti alegeau calea cea mai rapida, respectiv efecturea rezervarii de denumire doar la nivel de judet. 

Aceast aspect a generat si o serie de probleme, culminand cu litigii in fata instantelor judecatoresti, deoarece denumirea era protejata doar la nivel de judet, si nu la nivel de tara. 

Daca pana acum rezervarea denumirii firmei se facea pe loc doar la nivel de judet, acum se face la nivel national, in aceeasi zi, iar pretul de 100 ron practicat pentru rezervarea denumirii la nivel national, s-a redus la jumatate. 

Inca din prima zi, s-au rezervat 472 de denumiri la nivel national, dintre care 116 la nivelul Municipiului Bucuresti. 

„Prin implementarea acestei noi aplicatii, asistam la doua premiere: una legata strict de activitatea comerciantilor, care pe viitor vor avea garantia ca denumirile sub care aleg sa-si desfasoare activitatea de comert vor fi protejate la nivel national, neexistand riscul ca un alt comerciant  sa aiba aceeasi denumire si a doua legata de activitatea registrului care, pentru prima data de la infiintare, va putea gestiona si efectua inregistrari in registrul central in timp real”, a declarat Calin Bogdan Gaurean, dir.gen adj. 

Ca o consecinta directa, se creeaza premisele tinerii unui registru central computerizat modern, registru ce va putea fi interconectat cu celelate registre din Uniunea Europeana. 

„Si acest demers se inscrie in strategia generala a ONRC de reducere a birocratiei si de a veni in sprijinul comerciantilor, de a fi aproape de ei, punand la dispozitia acestora servicii moderne”, a mai adaugat Calin Bogdan Gaurean. 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.