Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

21 Decembrie 2024

portal

portal

 

Important
 
 

 

 

 

sageata

Anunţ privind programul de lucru cu publicul

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 25 - 31 decembrie 2024, programul de lucru cu publicul al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale va fi modificat ca urmare a declarării zilei de 27 decembrie 2024 ca fiind nelucrătoare pentru salariaţii din sectorul public prin HG nr. 1307/21.12.2023 şi se va desfăşura astfel:

25 – 27 decembrie 2024: zile libere;
30 – 31 decembrie 2024: program normal.

 

sageata

Anunț referitor la programul de lucru al Biroului Teritorial Pașcani

20 decembrie 2024

Vă informăm că, în perioada 23.12.2024 – 09.01.2025, în cadrul Biroului Teritorial Pașcani, organizat în județul Iași, nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul. Pentru depunerea documentelor și a cererilor de înregistrare în registrul comerțului vă puteți adresa ORCT Iași.
E-mail: orcis@is.onrc.ro
Telefon: 0232.254.400
Fax: 0232.276.334

 

sageata

Comunicat privind ocuparea posturilor vacante și situația la zi privind soluționarea cererilor de înregistrare în registrul comerțului

16 decembrie 2024

Ocuparea posturilor vacante la Oficiul Național al Registrului Comerțului în perioada septembrie – decembrie 2024
În perioada august – septembrie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a organizat două sesiuni de concurs pentru ocuparea a 246 de posturi vacante, pentru care s-au înscris 153 de candidați. În urma evaluării, 79 de candidați au fost declarați admiși, dintre care 74 au fost efectiv angajați.
În sesiunea din octombrie – decembrie 2024, ONRC a scos la concurs 182 de posturi vacante, atrăgând un număr de 583 de candidați. Din aceștia, 139 au fost declarați admiși, iar formalitățile de angajare vor fi finalizate după 15 ianuarie 2025.
La momentul actual, instituția dispune de 1.422 de salariați dintr-un total aprobat de 1.792 de posturi, contribuind astfel la îmbunătățirea capacității administrative și operaționale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Acest efort reflectă angajamentul Ministerului Justiției de a sprijini consolidarea activității ONRC, în vederea creșterii eficienței și transparenței în gestionarea registrului comerțului.
Ocuparea posturilor de registrator de registrul comerțului în condițiile OUG nr. 109/2024
În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului a organizat, în perioada noiembrie – decembrie 2024, selecția personalului de specialitate juridică pentru ocuparea funcției de registrator de registrul comerțului.  ...word

 

sageata

Informare privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit potrivit Directivei (UE) 2021/2101, prevederi transpuse – pentru operatorii economici – prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici

13 decembrie 2024

Pe site-ul Ministerului Finanțelor a fost publicat un comunicat privind modalitatea de raportare a informațiilor referitoare la impozitul pe profit, conform Ordinului ministrului finanțelor nr. 2048/2022 privind completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici. Acest ordin transpune Directiva (UE) 2021/2101 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021, care modifică Directiva 2013/34/UE în ceea ce privește prezentarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit - cunoscută și sub denumirea de Directiva CbCR.
Conform comunicatului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor, operatorii economici trebuie să respecte noile cerințe de raportare privind impozitul pe profit, care implică transparență crescută și raportarea pe baza unor modele standardizate.

Potrivit art. 48c alin. (3) și (4) din Directiva contabilă, informațiile referitoare la impozitul pe profit pot fi raportate conform instrucțiunilor de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal și de abrogare a Directivei 77/799/CEE.
Totodată, comunicatul precizează că până la aplicarea prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2024/2952 al Comisiei din 29 noiembrie 2024 de stabilire a unui model comun și a unor formate de raportare electronică pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele privind informațiile referitoare la impozitul pe profit, operatorii economici vizați de cerințele de raportare se pot folosi de:

  • instrucțiunile de raportare menționate în secțiunea III, părțile B și C din anexa III la Directiva 2011/16/UE;
  • modelul și formatele prevăzute de Regulamentul (UE) 2024/2952;
  • stabilirea unui format de raportare propriu, cu condiția ca raportul să includă toate informațiile prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

Pentru mai multe detalii, precum și pentru accesarea ghidurilor de raportare, puteți consulta site-ul Ministerului Finanțelor la adresa: https://mfinante.gov.ro/agenti-economici - secțiunea Raportare CbCR. 



 
 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

10 decembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate ... mai multe informații

 

sageata Situaţii statistice octombrie 2024
02 decembrie 2024
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a publicat situaţiile statistice, întocmite după criterii de interes public, în baza datelor din registrul comerţului central computerizat la data de 31 octombrie 2024 … află mai multe

 

sageata

Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr.377/2024  privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN

29 noiembrie 2024

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, va intra în vigoare Ordinul Președintelui INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, în conformitate cu CAEN Rev. 3.
Guvernul României a adoptat în ședința din data de 27 noiembrie 2024, o hotărâre de guvern pentru completarea HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN, prin care se permite autorităților și instituțiilor administrației publice să stabilească, dacă este cazul,  prin act al conducătorului acestora, măsuri și proceduri pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională – CAEN, actualizate.
În acest context, Ministerul Justiției, în colaborare cu Oficiul Național al Registrului Comerțului, a elaborat un proiect de ordin care să vină în sprijinului mediului de afaceri și să creeze cadrul necesar pentru o mai bună organizare a procesului de implementare a actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev3.
Potrivit proiectului de ordin:

  • pentru societățile care solicită înmatricularea sau înregistrarea în registrul comerțului, începând cu data intrării în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024, încadrarea activităților în clasele CAEN Rev. 3 devine obligatorie.
  • în cazul entităților deja înregistrate, actualizarea obiectului de activitate, conform CAEN Rev.3, se va realiza treptat, fie la inițiativa profesionistului de actualizare a obiectului de activitate, fie cu ocazia înregistrării unei alte mențiuni în registrul comerțului;
  • în cazul în care actualizarea nu implică modificarea obiectului de activitate, profesioniștii persoane juridice, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a), caseta V, punctul 8, dedicat actualizării obiectului de activitate CAEN Rev.3, nefiind necesar să depună în susținerea cererii actul constitutiv actualizat, declarația pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, hotărârea adunării generale / directorat / decizie CA;
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF), în cazul în care actualizarea privește exclusiv obiectul de activitate, vor completa formularul tip ”Cerere de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), punctul VII, vor bifa corespunzător caseta ”actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev3, pct. 1 (activitate principală).

Ca urmare a actualizării obiectului de activitate, profesioniștilor li se eliberează un nou certificat de înregistrare, însoțit de informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Dovada actualizării obiectului de activitate, conform CAEN Rev. 3, se va realiza prin noul certificat de înregistrare însoțit de informațiile punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului.
Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise anterior intrării în vigoare a Ordinului nr. 377/2024, rămân valabile până la momentul actualizării obiectului de activitate.
Proiectul este supus dezbaterii publice poate fi consultat pe site-ul Ministerului Justiției, https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/, părțile interesate având posibilitatea de a trimite propuneri și observații în scris, până la data de 16.12.2024, pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București sau pe fax, la nr. 037 204 1195 ori la adresa de e-mail dean@just.ro



 
 

sageata

COMUNICAT – privind stadiul soluționării cererilor înregistrate la ONRC

27 noiembrie 2024

ONRC: Numărul cererilor restante a scăzut cu 82.9%
Pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) depune eforturi în scopul îmbunătățirii colaborării cu aceștia, inclusiv prin furnizarea de informații actualizate privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri.
Începând cu 13 septembrie 2024, dată la care doamna Luiza Mardare a fost numită în funcția de director general al ONRC, iar activitatea instituției a trecut în coordonarea directă a ministrei Justiției, doamna Alina – Ștefania Gorghiu, numărul cererilor restante s-a redus cu 82.9 % (numărul cererilor restante preluate la început de mandat  a fost de 23.974 dosare, ajungând la un maxim de 27.344 dosare în data de 22 septembrie 2024,  în prezent acesta scăzând la 4.676 dosare). 
Întârzierea termenelor de soluționare a cererilor, prima și cea mai importantă deficiență din activitatea Registrului Comerțului sesizată de profesioniști, a fost ameliorată constant prin suspendarea temporară a distribuirii aleatorii a dosarelor la nivel național și soluționarea acestora la nivelul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială se află situat sediul social/profesional al profesionistului.

Precizăm faptul că, la nivelul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București ( registrul cu cel mai mare numar de cereri inregistrate zilnic), numărul dosarelor restante la soluționare a fost de 7.168 la 13 septembrie 2024, crescând până la 7.977 în data de 22 septembrie 2023, în timp ce la data de 26 noiembrie 2024 a ajuns la 2.762.
Așadar, media zilnică de recuperare a restanțelor la nivel national a fost de 482 dosare.  În ultimele două luni, la nivelul Registrului Comerțului s-au depus eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante, cât și cereri nou înregistrate.
În data de 26 noiembrie 2024, 27 registre teritoriale au ajuns cu solutionarea cererilor în termenul legal, 14 registre teritoriale mai inregistrau întarzieri la soluționare intre 1 si 3 zile iar Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București, din cauza numarului mare de cereri inregistrate zilnic, înregistra o intarziere de 4 zile. Data estimata de recuperare a restantelor, cu mentinerea mediei zilnice de recuperare,  este  6 decembrie 2024.
Totodată, incepand cu data de 26.07.2024, in sistemul informatic s-au inregistrat 1.289.439 solicitari, iar în perioada 13.09.2024 până în prezent, în sistemul informatic au fost înregistrate în total de 884.050 solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin portalul de servicii online s-au depus 667.483 solicitări. Dintre solicitările primite online, 626.278 solicitări au fost soluționate automat, (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali, etc.), iar pentru 41.205 solicitări a fost necesară intervenția operatorului uman. 



 
 

sageata

Anunț privind susținerea probei de interviu pentru candidații admiși la proba scrisă din 21 octombrie 2024

26 noiembrie 2024

Toți candidații declarați admiși după finalizarea probei scrise vor susține proba de interviu la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului din București, Bd. Unirii 74, bloc J3b, tronson II – III, sector 3, București, conform programării.

 

sageata

Statistică privind soluționarea cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri

26 noiembrie 2024

În spiritul transparenței și pentru o informare corectă a profesioniștilor, Oficiul Național al Registrului Comerțului furnizează informații actualizate, săptămânal, privind stadiul soluționării cererilor de înmatriculare, mențiuni, dizolvări, lichidări și radieri. În această perioadă la nivelul Registrului Comerțului se depun eforturi pentru rezolvarea cererilor restante, în acest sens fiind procesate, în paralel, atât cereri restante cât și cereri nou înregistrate … mai multe informații

 

sageata

Informații privind aplicabilitatea prevederilor legale privind factura electronică RO-e Factura la nivelul ONRC

02 octombrie 2024

Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului național RO-e Factura și cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), prin activitatea sa de bază desfășurată ca autoritate publică, emite facturi fără TVA pentru serviciile specifice registrului comerțului, având CUI 14942091. Conform interpretării prevederilor art. 266 și art. 269 alin. (5) din Codul Fiscal, pentru aceste activități, ONRC nu este persoană impozabilă și, prin urmare, nu are obligația de a transmite aceste facturi prin sistemul RO-e Factura. Facturile emise pentru activitățile specifice de registru nu intră sub incidența OUG nr. 120/2021.
  • În ceea ce privește activitățile economice desfășurate de ONRC în afara domeniului specific de registru, care sunt în sfera concurențială și supuse TVA, ONRC este considerată persoană impozabilă în scopuri de TVA. Pentru aceste activități economice, având CUI RO24216886, ONRC are obligația de a transmite facturile prin sistemul RO-e Factura, conform OUG nr. 120/2021. Începând cu data de 1 iulie 2024, ONRC s-a înrolat în acest sistem și transmite facturile cu TVA pentru aceste activități.
 

sageata

Informații privind noul format al numărului de ordine din registrul comerțului

01 octombrie 2024

Prin noul sistem informatic al ONRC s-au implementat o serie de transformări, una dintre acestea fiind implementarea sistemului de alocare a numărului de înregistrare unic, în sensul că numărul de ordine din registrul comerțului se alocă la nivel național o singură dată la înmatriculare și este valabil pe toată durata de viață a profesionistului indiferent unde acesta își va muta sediul social pe teritoriul României. Noul format al numărului de ordine din registrul comerțului este următorul:

      YAAAAXXXXXXJJC

      Y = J/F/C (tipul registrului, indicativul “J” pentru persoanele juridice/ indicativul “F” pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale/ indicativul “C” pentru societățile cooperative)

      AAAA = este anul de înmatriculare al profesionistului

      XXXXXX = numărul de ordine din registrul comerțului  (se completează cu 0 pana la completarea celor 6 cifre) pentru fiecare tip de registru (J, F sau C)

      JJ = cod județ (00 pentru profesioniști înmatriculați după data de 26.07.2024 sau codul județului de la ultimul sediu, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024)

      C = cifra de control, suma cifrelor ( ascii aferent J=74/F=70/C=67 +A+A+A+A+X+X+X+X+X+X+J+J) pentru care se aplica modulo 10 (modulo este o operație binară care produce restul împărțirii a două numere întregi a și b, adică a mod b = r , unde r este număr întreg).

Prin urmare, numărul unic de înregistrare în registrul comerțului, pentru profesioniștii înmatriculați anterior datei de 26.07.2024 (data punerii în funcțiune a noului sistem informatic)  se va transforma (conform noului format) pentru toți profesioniștii care vor solicita înregistrarea unor mențiuni (ce modifică denumirea, sediul social/profesional, obiectul principal de activitate sau forma juridică) ce se vor reflecta în datele din documentele emise de Registrul Comerțului.

 

Arhivă: 2024 ,2023202220212020, 2019

Facilități
 
 
sageata Întreprinzători debutanți
Se acordă persoanelor care nu au mai fost asociați sau acționari într-o întreprindere constituită în Spatiul Economic European și debutează în afaceri ...  află mai multe
sageata Studenți
Facilități acordate studenților care doresc să înființeze o afacere proprie potrivit HG nr. 166/2003. Potrivit prevederilor HG nr. 166/2003, studenții ... află mai multe

 

Comunicate de presă 2006

03 August 2006
O publicatie noua, cu tematica aparte - insolventa
19 iunie 2006
Prevederile legii Camerelor de Comert si Industrie din Romania - neconstitutionale, inoportune si nejustificate
04 aprilie 2006
Depunerea situatiilor financiare anuale la registrul comertului
24 martie 2006
ONRC considera NECONSTITUTIONALA trecerea registrului comertului in proprietatea sistemului cameral
24 ianuarie 2006
Despre depunerea situatiilor financiare anuale
06 ianuarie 2006
Despre depunerea situatiilor financiare anuale
 

 

COMUNICAT DE PRESA - 03 August 2006

 

O publicatie noua, cu tematica aparte - insolventa

 

La 1 august 2006, Oficiul National al Registrului Comertului a publicat primul numar al Buletinului Procedurilor de Insolventa, in format electronic, care poate fi vizualizat pe website-ul www.buletinulinsolventei.ro, direct din pagina de start sau prin sectiunea „buletinul procedurilor de insolventa on-line”. 

Acesta este o publicatie care va facilita derularea, cu celeritate, a formalitatilor juridice si administrative aferente procedurii de insolventa, aplicabila debitorilor aflati in stare de insolventa sau de insolventa iminenta. 

Publicatia va deveni un instrument util pentru mediul de afaceri si, in special, pentru investitorii din domeniul financiar-bancar, asigurari, valori mobiliare, cât si in activitatea institutiilor si autoritatilor publice. Orice om de afaceri, dar si mass-media va gasi informatii folositoare in acest Buletin.

In Buletinul Procedurilor de Insolventa se publica citatiile, convocarile, notificarile, comunicarile si alte acte de procedura emise de instantele judecatoresti, administratorii judiciari/lichidatorii judiciari, dupa deschiderea procedurii de insolventa si este functional de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 85/2006, privind procedura insolventei, respectiv 21 iulie 2006. 

In primele 6 luni de la data intrarii in vigoare a actului normativ mentionat, procedura de citare, comunicare, convocare si notificare se va realiza atât prin publicarea documentelor in cauza in Buletinul Procedurilor de Insolventa, cât si conform Codului de procedura civila. 

Publicatia se editeaza si difuzeaza in format electronic de catre Oficiul National al Registrului Comertului. La cerere, se asigura tiparirea si distribuirea acesteia pe suport de hârtie. Comercializarea Buletinului Procedurilor de Insolventa se va derula prin sistemul abonamentelor sau individual, de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale. 

In acelasi timp, Oficiul National al Registrului Comertului va publica, gratuit, pe Internet lista persoanelor supuse procedurii de insolventa, pentru a asigura persoanelor interesate o prima modalitatea de informare, in conditiile in care toate detaliile cazurilor sunt disponibile in paginile Buletinului. 

Prin exceptie, pe perioada de 6 luni mentionata, accesul persoanelor interesate laBuletinul Procedurilor de Insolventa, in format electronic, se va face cu titlu gratuit prin serviciul on-line. De asemenea, actele de procedura emise de administratorii/lichidatorii judiciari, in acest interval, se vor publica in Buletin, tot cu titlu gratuit. 

Buletinul Procedurilor de Insolventa este accesibil pe Internet, pe website-ul www.buletinulinsolventei.ro. sau prin website-ul www.onrc.ro. 

 

COMUNICAT DE PRESA - 19 iunie 2006

 

Prevederile legii Camerelor de Comert si Industrie din Romania
- neconstitutionale, inoportune si nejustificate

 

Oficiul National al Registrului Comertului isi reafirma pozitia fata de proiectul Legii Camerelor de Comert si Industrie din Romania, considerand prevederile referitoare la Registrul Comertului neconstitutionale, inoportune si nejustificate. 

Argumentele juridice, tehnice si factuale care sustin aceasta pozitie sunt urmatoarele : 

  • ONRC este institutie publica organizata in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, patrimoniul si veniturile acesteia avand natura fondurilor publice. 

In toate tarile europene serviciul public de tinere a registrului comertului este prestat de o institutie publica, aflata in majoritatea cazurilor in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti sau a unui alt minister. Numai in Italia si Olanda registrul comertului este tinut de Camerele de Comert, dar acestea sunt tot institutii publice. 

Camerele de Comert si Industrie din Romania sunt organizatii private, autonome si independente, avand drept scop promovarea intereselor membrilor. 

  • Din momentul infiintarii ca institutie publica in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, ca urmare a imbunatatirii organizarii si a utilizarii eficiente a fondurilor publice, ONRC a inregistrat progrese deosebite din punct de vedere functional si al serviciilor prestate. 

  • Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti este integratorul capitolului 5 de negocieri Dreptul societatilor comerciale, majoritatea prevederilor celor 6 directive fiind puse in practica prin Registrul Comertului. Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti isi asuma raspunderea pentru aplicarea conforma a acquis-ului comunitar. 

  • Camerele de Comert si Industrie, sunt organizate ca 42 de entitati private si independente, neavand capacitatea administrativa unitara, financiara si fiscala pentru a respecta si implementa legislatia armonizata. 

  • Proiectul de Lege a Camerelor de Comert si Industrie din Romania prevede desfiintarea unei institutii publice, Oficiul National al Registrului Comertului si insusirea bunurilor si a veniturilor acesteia, de catre o organizatie privata. In sustinerea acestui proiect de lege nu se aduce nici o argumentatie de natura tehnica sau economica. 

  • Efectele adoptarii acestui proiect de lege vor fi:

    • anularea progreselor inregistrate de Oficiul National al Registrului Comertului in cei 4 ani de functionare in subordinea Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, dezorganizarea institutiei si regresul semnificativ al prestarii serviciului public de tinere a registrului comertului;
    • inlocuirea unui monopol de stat, normal pentru acest serviciu, cu un monopol privat. Registrul Comertului este un serviciu public de interes pentru toti comerciantii, peste 98% fiind intreprinderi mici si mijlocii, asociatii familiale si persoane fizice. Camerele de Comert si Industrie reprezinta numai interesele membrilor, care insumeaza cca. 2% din totalul comerciantilor. In afara Camerelor de Comert, reprezentarea mediulului de afaceri o fac si patronatele, dar si alte asociatii;
    • incalcarea prevederilor Constitutiei Romaniei si a legislatiei privind atribuirea bunurilor si serviciilor publice (Art. 136 alin.4 din Constitutie si Legea 219/98 privind achizitiile publice). Acest proiect de lege prevede atribuirea directa, a serviciilor si bunurilor publice ale ONRC din patrimoniul statului in administrare privata;
    • incalcarea angajamentelor asumate fata de UE in ceea ce priveste atribuirea directa a bunurilor, serviciilor si lucrarilor. In raportul de tara din noiembrie 2005 se mentioneaza ca motiv de serioasa ingrijorare faptul ca “un numar de cazuri din trecut au aratat folosirea gresita a formelor de parteneriat public-privat si nesocotirea regulilor de achizitie publica. Aceasta trebuie sa inceteze”. Iar serioasa ingrijorare inseamna stegulet rosu. Astfel, desi pentru armonizarea legislatiei Romaniei, pe de o parte se adopta Ordonanta Guvernului privind achizitiile publice, care reglementeaza si regimul concesiunilor, pe cealalta parte prin proiectul Legii Camerelor de Comert si Industrie se atribuie direct bunuri si servicii publice in administrare privata. In aceasta privinta, practica europeana este constanta, pentru atribuirea directa a bunurilor si serviciilor in administrare privata fiind sanctionate Germania si Franta;
    • imposibilitatea garantarii aplicarii aquis-ului comunitar in privinta capitolului 5 de negocieri - Dreptul societatilor comerciale;
    • in stadiul actual in care se afla Romania in privinta aderarii la UE, aprobarea acestui proiect de lege in forma prezenta ar putea starni neincrederea Comisiei Europene ca Romania va indeplini toate conditiile de aderare. 
 

COMUNICAT DE PRESA - 04 aprilie 2006

 

Depunerea situatiilor financiare anuale la registrul comertului

 

(situatia statistica la 31.03.2006) 

Potrivit dispozitiilor imperative ale Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale (art.185), administratorii societatilor comerciale au obligatia ca, in termen de 15 zile de la data adunarii generale, sa depuna o copie de pe situatiile financiare anuale la oficiul registrului comertului, precum si la Ministerul Finantelor Publice. 

Termenul maxim de depunere a situatiilor financiare, atat la oficiul registrului comertului, cat si la Ministerul Finantelor Publice, este stabilit prin Legea contabilitatii nr. 82/1991 astfel: 

  • 28 februarie - pentru persoanele care, de la constituire, nu au desfasurat activitate, caz in care in locul situatiilor financiare se depune o declaratie;
  • 30 aprilie - persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, inclusiv microintreprinderile;
  • 30 mai - pentru persoanele juridice care aplica reglementari contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, stabilite prin ordin al Ministerul Finantelor Publice 

Sanctiunile prevazute pentru nedepunerea situatiilor financiare in termenul legal, de catre reprezentantii societatii comerciale, sunt:

 

  • amenda contraventionala in cuantum de la 2.000 lei (20.000.000 lei vechi) la 30.000 lei (300.000.000 lei vechi), aplicata de Garda Financiara;

  • dizolvarea societatii comerciale, la cererea Oficiului National al Registrului Comertului sau orice persoana interesata, incepand cu data la care s-au implinit 6 luni de la expirarea termenului maxim de depunere a situatiilor financiare anuale. 

La stabilirea acestor sanctiuni a fost avut in vedere scopul instituirii obligatiei de efectuare a publicitatii situatiilor financiare anuale, respectiv acela de a oferi oricarei persoane interesate posibilitatea de a-si forma o imagine fidela a pozitiei financiare, a performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea societatii comerciale. 

In aceasta directie sunt si prevederile legislatiei europene in materia dreptului societatilor comerciale (Prima Directiva Consiliului Uniunii Europene nr. 68/151/EEC din 9 martie 1968). Astfel, folosirea masurilor sanctionatorii pentru a determina societatile comerciale sa-si indeplineasca obligatia de depunere la oficiul registrului comertului a situatiilor financiare este unul din angajamentele asumate de statul roman in procesul de aderare la Uniunea Europeana. Aceasta obligatie este, de altfel, inscrisa si in Planul de masuri prioritare afisat pe site-ul Ministerului Integrarii Europene. 

In perspectiva indeplinirii acestui obiectiv, Oficiul National al Registrului Comertului va intensifica mediatizarea in randul comerciantilor a acestei obligatii si a consecintelor nerespectarii sale. Este important de stiut ca, incepand cu anul 2007, situatiile financiare anuale se vor depune numai la oficiul registrului comertului. 

De asemenea, Oficiul National al Registrului Comertului a continuat promovarea de actiuni de dizolvare a societatilor comerciale care nu au efectuat demersurile prevazute de lege. De la 1 ianuarie 2006 au fost promovate actiuni pentru dizolvarea unui numar de 21624, din care au fost deja admise 314. 

Cu toate acestea, exista inca un numar mare de societati care nu si-au indeplinit inca obligatia de a depune situatia financiara, respectiv 41.240 de societati care nu au depus situatiile financiare pentru anul 2003, 74.951 de societati care nu au depus situatiile financiare pentru anul 2004 si 116.786 de societati care nu au depus situatiile financiare nici pentru anul 2003, nici pentru 2004. 

Dintr-un numar de 523.293 de societati comerciale, cu obligatia de depunere a situatiilor financiare pentru anul 2004 la registrul comertului, 331.556 de societati comerciale au depus situatiile financiare pe 2004, iar 191.757 de societati comerciale nu le-au depus pentru anul 20004. De retinut ca mai sunt 41.240 de societati comerciale care mai au de depus situatiile financiare doar pe anul 2003. 

Totodata, va informam ca Oficiul National al Registrului Comertului pune la dispozitie, prin Internet, in mod gratuit, urmatoarele informatii: 

  • informatii de indentificare despre firme, starea firmei;

  • informatii din situatiile financiare;
  • liste, cu caracter informativ, cu societatile comerciale care nu au indeplinit obligatiile de inregistrare in registrul comertului (semnal firme, conform art.237 din Legea nr.31/1990) 
 

 

COMUNICAT DE PRESA - 24 martie 2006

 

ONRC considera NECONSTITUTIONALA trecerea registrului comertului in proprietatea sistemului cameral

 

Oficiul National al Registrului Comertului considera ca fiind profund neconstitutionala trecerea registrului comertului in proprietatea privata a Camerelor de Comert, prevazuta in propunerea legislativa privind Legea Camerelor de Comert si Industrie din Romania, motivandu-si pozitia prin urmatoarele argumente:

 

  1. Camerele de comert si industrie sunt infiintate si functioneaza, actualmente, in baza Decretului - Lege nr. 139/1990. Abrogarea acestuia obliga la reorganizarea potrivit OG nr. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile. Reglementarea prin lege separata este discriminatorie fata de alte organizatii nonguvernamentale si incalca dreptul constitutional al libertatii de asociere. Statutul de utilitate publica trebuie sa se obtina in conditii strict reglementate de acelasi act normativ, astfel incat, in prezent, acesta nu poate fi invocat pentru preluarea serviciului public de tinere a registrului comertului.
  2. Proiectul in cauza, prin care se dispune atribuirea directa, fara licitatie, a serviciului public de interes general privind registrul comertului si implicit a bunurilor afectate acestuia, in valoare de 10 milioane de euro, contravine dispozitiilor din Constitutia Romaniei. Atribuirea directa inseamna nerespectarea principiilor egalitatii de tratament, transparentei, proportionalitatii si recunoasterii mutuale prevazute de art. 1 din Legea 219/1998 privind regimul concesiunilor (lege organica). Decizia nr. 136/2001 a Curtii Constitutionale a declarat neconstitutionala teza 1 a alin 1. din art. 40 din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, deoarece permitea atribuirea directa in anumite cazuri bine determinate.
  3. Proiectul Legii Camerelor de Comert si Industrie din Romania este un proiect de lege ordinara, care dispune cu privire la masurile de reorganizare a camerelor de comert si industrie, astfel incat in conformitate cu dispozitiile constitutionale nu poate sa contina prevederi cu referire la Oficiul National al Registrului Comertului, in prezent organizat prin lege organica.
  4. Proiectul de Lege contravine, de asemenea, si prevederilor Tratatului instituind Comunitatea Europeana, Directivei Consiliului nr. 92/50/EEC si Comunicarii interpretative a Comisiei Europene privind concesiunile, in lumina Dreptului comunitar, publicata in Jurnalul Oficial C 121 din 29.04.2000. Încalcarea regulilor comunitare ar consta in atribuirea directa a unui monopol de stat unor entitati private, constituite intr-un sistem lipsit de unitate, fara o motivatie tehnica si economica, cu consecinta regresului semnificativ al serviciului public din toate punctele de vedere, respectiv al prestarii serviciului, administrativ, metodologic, tehnic.
  5. Camerele de comert si industrie sunt organizate ca 42 de entitati private si independente, neavand astfel capacitatea administrativa unitara, financiara si fiscala pentru a respecta si implementa legislatia armonizata. Spre deosebire de camerele de comert, in luna mai 2005, la vizita de monitorizare realizata de catre Departamentul Piata Interna din cadrul Comisiei Europene, precum si, in 16-17 iunie 2005, in cadrul evaluarii efectuate de Sub-comitetul 2 - Piata interna, Oficiul National al Registrului Comertului a fost considerat capabil de a indeplini toate conditiile, atat in ceea ce priveste legislatia adoptata, cat si cu privire la capacitatea administrativa de a o implementa.

Biroul de Informare si Relatii Publice
Oficiul National al Registrului Comertului

 

 

COMUNICAT DE PRESA - 24 ianuarie 2006

 

Despre depunerea situatiilor financiare anuale

 

Oficiul National al Registrului Comertului informeaza comerciantii ca la data de 15 decembrie 2005 s-a implinit termenul de publicare a situatiilor financiare pe anul 2004, prin depunerea acestora la oficiul registrului comertului, de catre societatile comerciale pe actiuni, societatile comerciale in comandita pe actiuni, societatile comerciale cu raspundere limitata si grupurile de interes economic. 

Aceasta obligativitate este in acord cu dispozitiile art. 34-35 din Legea nr.82/1991 – Legea Contabilitatii, republicata si art. 1 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 917/2005 privind publicarea situatiilor financiare anuale, raportat la dispozitiile art.185 si art.237 alin.(1) lit.b) din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art.192 alin.(1) lit.b) din Legea nr.161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Tribunalul in a carui raza teritoriala isi au sediul social societatile comerciale in cauza poate dispune dizolvarea judiciara a acestora pentru neindeplinirea obligatiei de depunere a situatiilor financiare anuale la oficiul registrului comertului, in termenele legale, la cererea oricarei persoane interesate, potrivit dispozitiilor art.237 din Legea nr.31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Oficiul National al Registrului Comertului va publica si actualiza periodic, pe pagina de Internet (http//www.onrc.ro), situatii statistice la nivel national, privind societatile comerciale si grupurile de interes economic care nu au depus situatiile financiare anuale la oficiul registrului comertului. 

BIROUL INFORMARE SI RELATII PUBLICE
Pentru relatii suplimentare - Alexandru Cohut : 0720.770.356 / 316.08.12

 

Statistica societăţilor comerciale care trebuie să-şi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2004, la data de 23.01.2006 

Statistica societăţilor cu răspundere limitată care trebuie să-şi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2004, la data de 23.01.2006 

Statistica societăţilor pe acţiuni care trebuie să-şi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2004, la data de 23.01.2006 

Statistica societăţi lor în comandită pe acţiuni care trebuie să-şi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2004, la data de 23.01.2006 

Statistica grupurilor de interes economic care trebuie sâ-şi depună la registrul comerţului situaţia financiară pe anul 2004, la data de 23.01.2006

 

 

COMUNICAT DE PRESA - 06 ianuarie 2006

 

Despre depunerea situatiilor financiare anuale

 

Oficiul National al Registrului Comertului informeaza comerciantii ca la data de 15 decembrie 2005 s-a implinit termenul de publicare a situatiilor financiare pe anul 2004, prin depunerea acestora la oficiul registrului comertului, de catre societatile comerciale pe actiuni, societatile comerciale in comandita pe actiuni, societatile comerciale cu raspundere limitata si grupurile de interes economic. 

Aceasta obligativitate este in acord cu dispozitiile art. 34-35 din Legea nr.82/1991 - Legea Contabilitatii, republicata si art. 1 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 917/2005 privind publicarea situatiilor financiare anuale, raportat la dispozitiile art.185 si art.237 alin.(1) lit.b) din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art.192 alin.(1) lit.b) din Legea nr.161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Tribunalul in a carui raza teritoriala isi au sediul social societatile comerciale in cauza poate dispune dizolvarea judiciara a acestora pentru neindeplinirea obligatiei de depunere a situatiilor financiare anuale la oficiul registrului comertului, in termenele legale, la cererea oricarei persoane interesate, potrivit dispozitiilor art.237 din Legea nr.31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Oficiul National al Registrului Comertului va publica si actualiza periodic, pe pagina de Internet (http//www.onrc.ro), situatii statistice la nivel national, privind societatile comerciale si grupurile de interes economic care nu au depus situatiile financiare anuale la oficiul registrului comertului. 

BIROUL INFORMARE SI RELATII PUBLICE 

 

Relaţii cu publicul
Contact ONRC – sediul central
Contacte oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunale
E-mail: onrc@onrc.ro
 
Recom online
Tel.: +40213160817 /18/24 interior 206, 207
E-mail: recom@onrc.ro
 
InfoCert
E-mail: infocert@onrc.ro
 
Mass - Media
E-mail: presa@onrc.ro
 
 
 
OUG nr. 41/2016
nou
 
 
privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată, cu modificări, prin Legea nr 179/2017
- adresa de e-mail pentru primire în format electronic a copiei după cartea de identitate: carteidentitate@onrc.ro
- adrese de e-mail pentru comunicare documente de la alte instituții conform art. 21 alin.2 din OUG nr. 41/2016:
 
Materiale informative SGG
 
 
Informații privind prelungirea procedurii de selecție a ONG-urilor în vederea constituirii consorțiului de organizații neguvernamentale cu rol consultativ pentru activitățile Comitetului pentru e-guvernare și reducerea birocrației.
- Anunțul privind prelungirea perioadei de selecție
- Procedura de selecție

 
În vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale, contribuabilii pot consulta materialele informative elaborate de ANAF, accessând adresa de Internet:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_
contribuabili/servicii_oferite_contribuabililor/
ghiduri_curente
 
Jurisdicții necooperante cu risc de spălare
a banilor și/sau de finanțare a terorismului
 
 
 
Informații privind întreprinderile conform Regulamentul (UE) 2018/1724 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 octombrie 2018 privind înființarea unui portal digital unic pentru a oferi acces la informații, la proceduri și la servicii de asistență și de soluționare a problemelor - Single Digital Gateway
 
Nomenclator CAEN
 
 

CAEN (Clasificarea activităților din economia națională) - reprezintă acronimul utilizat pentru a desemna clasificarea statistică națională a activităților economice din România. 

sageata  Nomenclator CAEN
 
Conturi IBAN
 
 

Tariful legal poate fi achitat în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu
mandat poştal, ordin de plată ... detalii 
 
Contacte autorități publice competente
potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022
 
 
Autorități publice competente privind conformitatea celor declarate potrivit art. 123 din Legea nr. 265/2022 ... află mai multe
 
Certificare SR EN ISO 9001:2015
 
 
 
Egalitate de gen în antreprenoriat
 
 
 
sageata  myportal.onrc.ro   sageata  anaf.ro
sageata  bpi.ro    sageata  monitoruloficial.ro
sageata  portal.just.ro    sageata  Imm.gov.ro
sageata  just.ro    sageata  unbr.ro
sageata  legislatie.just.ro   sageata  uniuneanotarilor.ro
sageata  e-justice.europa.eu    sageata  unpir.ro
sageata  Guv.ro   sageata  ec.europa.eu
     
SOLVIT     
     
Tu Poti Face Lumina
Programul de lucru cu publicul la ghișeu se desfășoară de luni până vineri între orele 09:00-13:00.