Ministerul Justiției
Oficiul Național al Registrului Comerțului

03 Decembrie 2024

portal

portal

 

  • Art. 22 din Regulamentul (CE) nr. 2157/2001:
    Ca alternativă la experţii care acţionează în numele fiecăreia dintre societăţile care fuzionează, unul sau mai mulţi dintre experţii independenţi menţionaţi la articolul 10 din Directiva 78/855/CEE, numiţi în acest scop la cererea comună a societăţilor de către o autoritate judiciară sau administrativă din statul membru de care aparţine una dintre societăţile care fuzionează sau viitoarea SE, pot examina proiectul de fuziune şi pot întocmi un raport unic pentru toţi acţionarii.
    Experţii au dreptul să solicite fiecăreia dintre societăţile care fuzionează orice informaţii pe care le consideră necesare îndeplinirii misiunii care le revine.

  • Art. 96 din Directiva nr. 1132/2017:
    (1) Pentru fiecare dintre societăţile comerciale care fuzionează, unul sau mai mulţi experţi, acţionând în numele societăţilor comerciale care fuzionează, dar independent de acestea, desemnaţi sau agreaţi de către o autoritate administrativă sau judecătorească, analizează propunerea de fuziune şi întocmesc un raport scris către acţionari. Cu toate acestea, legislaţia statelor membre poate să prevadă desemnarea unuia sau mai multor experţi independenţi pentru toate societăţile comerciale care fuzionează, dacă desemnarea se face de către o autoritate judecătorească sau administrativă, la solicitarea comună a societăţilor comerciale respective. Experţii în cauză pot să fie, în funcţie de legislaţia fiecărui stat membru, persoane fizice sau juridice sau societăţi comerciale.
    (2) În raportul menţionat la alineatul (1), experţii trebuie să menţioneze în fiecare caz dacă, în opinia lor, rata de schimb a acţiunilor este corectă şi rezonabilă. Declaraţia lor trebuie cel puţin:
    a) să indice metoda sau metodele utilizate pentru obţinerea ratei propuse pentru schimbul de acţiuni;
    b) să indice dacă metoda sau metodele respective sunt adecvate pentru cazul în speţă, să menţioneze valorile obţinute prin utilizarea fiecăreia dintre aceste metode şi să emită o opinie privind importanţa relativă atribuită metodelor în cauză pentru obţinerea valorii decise.
    Raportul descrie, de asemenea, orice dificultăţi speciale de evaluare survenite.
    (3) Fiecare expert are dreptul de a obţine de la societăţile comerciale care fuzionează toate informaţiile şi documentele relevante şi să facă toate investigaţiile necesare.
    (4) În cazul în care toţi acţionarii şi deţinătorii de alte titluri care conferă drept de vot ai fiecăreia dintre societăţile comerciale implicate în fuziune au convenit în acest sens, nu este necesară nici examinarea proiectului de fuziune şi niciun raport de expertiză.

  • Art. 2433 din Legea nr. 31/1990:
    (1) Unul sau mai mulţi experţi, persoane fizice ori juridice, acţionând pe seama fiecăreia dintre societăţile care participă la fuziune sau divizare, dar independent de acestea, vor fi desemnaţi de către registratorul de registrul comerțului pentru a examina proiectul de fuziune sau de divizare şi a întocmi un raport scris către acţionari.
    (2) Acest raport va preciza dacă rata de schimb a acţiunilor sau părţilor sociale este corectă şi rezonabilă. Raportul va indica, de asemenea, metoda sau metodele folosite pentru a determina rata de schimb propusă, va preciza dacă metoda sau metodele folosite sunt adecvate pentru cazul respectiv, va indica valorile obţinute prin aplicarea fiecăreia dintre aceste metode şi va conţine opinia experţilor privind ponderea atribuită metodelor în cauză pentru obţinerea valorii reţinute în final. Raportul va descrie, de asemenea, orice dificultăţi deosebite în realizarea evaluării.
    (3) La cererea comună a societăţilor care participă la fuziune sau la divizare, registratorul de registrul comerțului desemnează unul sau mai mulţi experţi acţionând pentru toate societăţile implicate, dar independent de acestea.
    (4) Fiecare dintre experţii desemnaţi în conformitate cu prezentul articol are dreptul de a obţine de la oricare dintre societăţile care participă la fuziune sau la divizare toate informaţiile şi documentele relevante şi de a face toate investigaţiile necesare.
    (5) Examinarea proiectului de fuziune sau, după caz, de divizare şi întocmirea raportului prevăzut la alin. (1) nu vor fi necesare dacă toţi acţionarii/asociaţii sau toţi deţinătorii altor valori mobiliare care conferă drepturi de vot la fiecare dintre societăţile participante la fuziune sau la divizare decid astfel.

 

În atenția candidaților admiși la proba scrisă din 21.11.2024: Proba de interviu se va susține la sediul Oficiului Național al Registrului Comerțului - București, Bd.Unirii 74 bl.J3B, sector 3, conform programării